Kristins design

Alla inlägg under december 2010

Av Kristin Öström - 21 december 2010 09:49

Nu blommar båda mina amarylisar, den vita är väldigt vacker.

    

Av Kristin Öström - 20 december 2010 11:57

Igår bakade vi årets pepparkakshus.

                

Vi provade att göra ett hus med vicks som fönster, och det andra fick gelatinblad som fönster.

Så här blev slutresultatet:

  

Bakat · JUL
Av Kristin Öström - 19 december 2010 14:22

Igårkväll hade vi en liten julfest här hemma.

Vi åt gott och pysslade ihop några smällkarameller.

            

Av Kristin Öström - 18 december 2010 14:29

Idag provade jag att göra lingonremmarna fast med rödvinbär istället och det blev jättegott. Jag orkade inte skära dom till remmar utan det blev fyrkanter istället.

  

Bakat · JUL
Av Kristin Öström - 17 december 2010 22:08

Vår vita lilla orkide blommar så fint lagomt till jul.

  

Den hänger i en ljuslykta från Indiska:)

Av Kristin Öström - 16 december 2010 21:19

Idag har jag köpt några nya julblommor och pysslat lite med.

  

En fin silverbricka med mossa, hyacinter, amaryllis och ljuslyktor, hjärtat och tomten har jag gjort i keramik.

  

Jag satt en hyacint i min nya keramikskål:)

  

Den här amaryllisen och hyacinten har stått sen första advent, hyacinten är det snart dags att byta ut men amarylisen ska snart blomma.

Krukorna har jag köpt på erikshjälpen och även ljuslyktorna.

Stjärnan runt amaryllisen är köpt på växtvaruhuset i östersund.

JUL · Pyssel
Av Kristin Öström - 16 december 2010 08:48

Ett jättegott julgodis är skumtomtefudge.

  

10 bitar skumtomtar

2 dl socker
1 dl grädde

50 g smör

100 g vit choklad


Klipp skumgodiset i bitar. Koka upp allt utom chokladen tills det har smält.

Blanda i chokladen och rör tills det blir en blank tjock smet. Häll upp i smord form.

Låt svalna och skär upp i bitar. Förvaras i kylskåp.

    

Bakat · JUL
Av Kristin Öström - 15 december 2010 15:43

Varje tisdag går jag på keramikkurs och igår var flera av mina saker färdiga så jag tänkte visa några av dom bästa.

 

Det här är en vas

 

Min lilla skokollektion

   

Två värmeljushållare

   

Och en liten blomsterinpirerad skål

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards