Kristins design

Alla inlägg under december 2010

Av Kristin Öström - 14 december 2010 10:51

Tänkte visa lite mer bilder från julmarknaden.

   

   

    

Av Kristin Öström - 13 december 2010 10:06

Igår stod jag och min mor på Murbergets julmarknad.

Jag sålde egengjorda julkort och julgodis. Mamma sålde julstrumpor och brödkorgar.

Så här såg det ut:

  

Allmänt · JUL · Kort
Av Kristin Öström - 10 december 2010 19:58

Förra julen gjorde jag den här julkulan.


  


Jag skrev ut en bild på ett vanligt vitt papper.

Klipp ut så bilden får plats bra på kulan, sen tar man bara decoupagelim och limmar fast bilden, för att gömma kanterna så gjorde jag fint med glitterpennor.

JUL · Pyssel · Tips
Av Kristin Öström - 9 december 2010 16:03

Idag gjorde jag två nya julkort i form av hjärtan.

   

Båda finns till salu på Murbergets julmarknad i Härnösand på söndag.

JUL · Kort
Av Kristin Öström - 8 december 2010 14:38

Jag provade att baka något nytt idag, det blev lingonremmar.

 

Ingredienser

300 g lingon
18 gelatinblad
1 dl glykos
1/2 dl flytande honung
4 dl strösocker
1tsk vinsyra

Gör så här

Mixa lingonen till en pure.
Passera genom en finmaskig sil, det ska totalt bli 3 dl vätska, spä på med vatten om det blir för lite.
Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten.
Koka lingonpuren, glykos honung och socker till 125 grader.
 
Drag av från värmen och rör ned urkramade gelatinblad och vinsyra.
Häll blandningen i en oljad form, ca 30x40 cm. Låt stelna minst 4 timmar.
Skär upp i tunna remma och rulla i strösocker.

   

Dom blev jättegoda!

Bakat · JUL
Av Kristin Öström - 8 december 2010 09:02

Mitt allra första tips:


Julkalender

Man kan beställa pussel på www.fujidirekt.se med sin egen bild på.

Jag gjorde det och har delat upp alla bitarna i 24 små askar.

Bilden på pusslet får ni se efter jul när alla askar har öppnats och pusslet förhoppningsvis är helt och klart:)

 

JUL · Pyssel · Tips
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards