Kristins design

Alla inlägg under februari 2011

Av Kristin Öström - 6 februari 2011 16:20

För nån dag sen provade jag äntligen att göra egna ljus av gamla ljus.

Om man sparar stumpar från gamla blockljus och stearinljus så kan dom bli nya ljus.

Man smälter stumparna i ett vattenbad, det tar ganska lång tid så bryt stumparna i små bitar.  Tvätta även ljusen först så det inte blir så mycket smuts i nya ljusen

Vekarna hängde jag i en pinne så den hängde rakt ner och inte försvann ner i ljuset.

Sen är det bara att hälla ner ljusmassan i nån fin mugg, glas eller skål, nästan vad som helst som inte börjar brinna. 

När det ska stelna så täck gärna över ljusen med tex folie eller nåt så dom inte stelnar så fort för då kan det spricka.

 

Dom här fina muggarna hittade jag på erikshjälpen;

  

Det här är Ikeas ljuskoppar;

  

Av Kristin Öström - 5 februari 2011 18:56

Förlåt för att jag inte skrivit något på länge. Tiden bara rinner iväg och jag hinner inte pyssla nånting.

Men tänkte visa några askar jag gjorde för ett tag sen, man får inte plats med mycket i dom men dom är väldgit söta.

      

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards