Kristins design

Alla inlägg under januari 2015

Av Kristin Öström - 1 januari 2015 16:44

Igår hade vi en jätterolig nyårsafton. Mina föräldrar, syskon och Mia kom till oss. Jag hade pysslat lite och fixat dukningen. Det blev guld och silvertema.                                  

Till förrätt åt vi petit choux med räkor. Jättegoda och enkla att göra. Jag hittade receptet här.

 

Theo fick en variant med bara räkor i.

 

Till varmrätt blev det oxfile, jordärtskocksmos, sparris och bea! Så gott så jag glömde fota bara åt!!

   

Till efterrätt blev det fruktsallad i lag med grädde och vit choklad, jag glömde fota där också så jag fick lov att ta en andra portion så jag kunde ta ett foto i mina nya dessertskålar vi fick i julklapp av min mormor :)

 

Och så bjöd pappa på mojito.

 

Vi spelade spel både med Theo när han var vaken och sedan själva. Vid tolv gick vi ut skålade och flög iväg sådana här lykor.

           

Och så eldade Micke i grillen han fick i julklapp av mig.

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards