Kristins design

Alla inlägg under augusti 2015

Av Kristin Öström - 2 augusti 2015 23:06

Theo frågar varje dag just nu om när han fyller år och hur länge det är kvar. Det är svårt att förklara i dagar eller veckor, han vet ju inte så noga vad det innebär. Så idag gjorde vi en lite krysskalender med rutor så varje dag kan han göra ett kryss. Då kan vi träna på det här med dagar och veckor, och så kan vi träna att räkna hur många dagar det är kvar.

     


Av Kristin Öström - 1 augusti 2015 21:31

Vi har haft några lugna dagar. Theo har varit hos sin farmor och farfar från i torsdags så Micke och jag har mest slappat och fixat på här hemma. Jag har städat och sorterat lite, mest Theos alla leksaker. Igår blev det också lite omplantering av krukväxter och lite delning av elefantöra och svärmors bandrosett . Så nu har jag alla fönsterbrädorna i vardagsrummet fulla.

         

Jag gjorde egna små miniväxthus med hjälp av (ljuskoppar?) vet inte vad jag ska kalla dom.

   

Och idag åkte vi och hämtade Theo och här hemma har vi mest lekt och tagit det lugnt idag.

Jag plockade en bukett innan middagen. Det är roligt när man kan få ihop en från sin egen trädgård. Jag tycker jag har så lite som blommar men jag tycker buketten blev fin.

     

Det blev lite pyssel i kvällssolen också, jag försökte mig på att göra en mandala men det var lite för blåsigt och jag blev bara irriterad. Theo hjälpte mig på slutet och la till det han tyckte var fint så tillslut blev det en bild.

 

Och så en bild när vinden förstört lite.

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards