Kristins design

Alla inlägg under april 2011

Av Kristin Öström - 27 april 2011 09:07

Nu är vi hemma igen efter en jättehärlig påskhelg i Gällivare!

Där hade våren också kommit men inte alls lika mycket som här hemma.

Det växer i odlinglådorna och i dag ska jag så lite till. Penseer har jag också planerat att köpa in och göra balkongen vårfin.

 

Av Kristin Öström - 24 april 2011 22:03

glad påsk!

 
Av Kristin Öström - 20 april 2011 08:32

Jag tänkte jag skulle testa att blogga med mobilen en gång innan vi åker bort över påsk.

 
Av Kristin Öström - 18 april 2011 15:31

 Förra året gjorde jag dom här söta kycklingarna av påskliljor.

Man gör benen av två oranga piprensare och sticker in fjädrar i löken där bak.

Man kan spreja lite vatten på löken men annars har den all näring den behöver i löken så man behöver inte vattna nåt.

 

Av Kristin Öström - 14 april 2011 21:43

Eftersom vi var på ultraljud i tisdags och såg att allt var bra men del lille så känner jag mig mer lugn och det känns roligare att få börja pyssla och planera.

Därför tänkte jag visa ett par tofflor jag sydde för nån vecka sedan.

Jag hade bara brunt fleecetyg då men nu har jag köpt flera billiga fleecefiltar på jysk så jag kan sy i många olika färger.

  Visst är dom söta:)


Idag har jag suttit och gjort lite påskkort, så nån dag ska ni få se några av dom.

Av Kristin Öström - 13 april 2011 14:05

Solen skiner och jag med den!

I helgen blev det snickarglädje på hög nivå:) Min kära sambo byggde ut vår fönsterbräda så att jag får plats med alla mina sådder i vår.

Den blev över en halv meter djupare med undertill ska vi sätta några till bräder så man kan förvara lite jord och sånt. Tror även jag ska häfta fast en vaxduk ovanpå så att det blir lättare att torka av.

Så nu har jag sått det första i år, chili, tomat och tagetes. Nu till helgen ska jag försöka så lite till.

 

Av Kristin Öström - 10 april 2011 09:37

Idag fyller Mickes mormor år så då ska vi åka och fira henne, och såklart har jag gjort en present. Det blev ett fint armband som jag redan slagit in så det får ni inte se. Men jag har ju såklart även gjort ett kort och en fin ask till armbandet. Jag ska försöka visa sen hur man gör en ask för det är hur enkelt som helst och kan bli jättefint.

I bruna paketet är det en after eight ask.

 

Av Kristin Öström - 9 april 2011 09:27

Idag tänkte jag skriva om ett påskpyssel jag gjorde förra året som är jätteroligt.

 

Du behöver:

Plastlådor

Hobbygips

Ägg, ljuslyktor (från Ikea)

Kycklingar och andra dekorationer

Hobbyfärg


Blanda gips och vatten till en bra smet, det brukar stå på förpackningen hur man blandar.

Häll i plastlådor och tryck ner dekorationer. Jag tycker att det blev finast med äggen som ljuslyktor, men se till så att du får ner ett värmeljus innan du sätter fast det i gipset, annars är det väldigt lätt att det går sönder.

Jag har bara använt kycklingar här men man kan dekorera med vad som helst.

När gipset har stelnat så ta upp den ur lådan, jag satt på möbeltassar under så bordet under inte blir förstört.

Sen kan man måla glad påsk på om man vill eller nåt annat, det är bara att låta fantasin flöda:) Jag tror det skulle bli fint om man målade äggen innan man satt fast dom, och ha några ägg hela kanske. 

     

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards