Kristins design

Alla inlägg under januari 2015

Av Kristin Öström - 30 januari 2015 20:27

Eller det var det för mig och Theo vid 14 tiden idag iallafall. Imorse så kom jag äntligen ihåg att sätta in tallrikarna i ugnen som jag målat på. Så vi kunde inviga dom idag på fikat.

Jag är ganska nöjd, nu vill jag köpa mer porslin att måla på, det är såå kul!

Jag köpte en ny porslinspenna innan jul för den jag hade hemma räknade jag ut var typ 8 år gammal. Men jag provade den och den funkade hur bra som helst. Så jag använde båda för det var olika tjocklekar på spetsen.

     

Av Kristin Öström - 30 januari 2015 09:36

Igår var jag hemma med Theo, han är fortfarande jätteförkyld men febern är borta så han är lite piggare. Jag frågar Theo om han vill pyssla och det svarar han aldrig nej till. Så han ville göra en snigel. Jag kom på att jag har ju en hel låda med snäckor och lekleran var redan framme så vi kunde börja med våra sniglar på en gång. Jag visade Theo hur man skulle göra och han försökte göra lika. När han leker med lera i vanliga fall så använder han ju former och trycker ut eller degar massa bara utan att det blir något. Men nu skulle vi ju få till en kropp på en snigel och det var inte lätt, men bra träning. Jag hjälpte han med ögonen och sen valde han en snäcka till snigeln.

     

Sen gjorde jag några stycken och ni som sett filmen Turbo förstår att Theo var noga med att dom skulle likna dom sniglarna. Det tog några sniglar att träna på så jag tycker den stora blev finast.

       

Av Kristin Öström - 27 januari 2015 21:54

Ja här hemma har Theo blivit förkyld med feber och hosta, så nu är det ju bara hålla tummarna att vi klara oss.

Tänkte iallafall visa ett litet pyssel vi gjorde förra veckan. Nu när vi ska pyssla så brukar Theo säga ett djur oftast, och denna gång var det en nyckelpiga med långa ben vi skulle göra. Och så blev det:

               

Av Kristin Öström - 24 januari 2015 22:01

Det var inte det roligaste vara ute vädret idag. Så Theo och jag bestämde oss för att möta Mia på stan för lite ärenden. Jag fick ett presentkort på butiken Döhäftigt i födelsedagspresent så vi var där och kollade in lite pyssel. En sak jag fick med mig hem var 2 ark dekorgummi. Det är jätteroligt att pyssla med. Vi skrev ut mallar på ett flygplan och en dinosaurie och pysslade ihop. (glömde fota flygplanet)

 

Sen hade jag skrivit ut för länge sedan mallar på masker. Så vi gjorde två sådana också :)

En som Mia och Theo dekorerade med paljetter. Och Mia var snäll och ställde upp på foto även fast snöret var mätt för att funka runt Theos huvud.

     

Theo var upptagen med att ha på sig batmanmasken. Han sa att han vill ha den på sig jättelänge, sen när han skulle sova också :P

   

Av Kristin Öström - 23 januari 2015 14:15

Solen har skinit idag in genom fönstret på jobbet. Tyvärr så hamnar den rakt i ansiktet och vi måste dra ner persiennen för att kunna jobba, men den är där bakom och bara det känns bra! Så fort det är ett nytt år så börja man ju fundera på våren och sommaren, vi går ju faktiskt mot ljusare tider och det känns ju härligt!

Jag har börjat fundera vad jag ska så för något i år. Det är någon månad kvar innan jag kan börja så ordentligt men det finns lite man kan börja med redan nu. Bara för att jag ska få börja redan nu så funder jag på pelargon, dom är ju så söta när dom börjat komma upp ur jorden. Eller om jag ska testa chili eller paprika.

 


Nästa helg ska jag med en kompis till Birsta så då måste jag nog köpa mig ett litet växthus på Ikea.

    

           

Av Kristin Öström - 21 januari 2015 22:24

Den här gången när vi skulle pyssla så sa Theo att han ville göra en groda, såklart vi måste göra det då!

Jag gick in på pinterest, sökte runt lite inspiration och så pekade Theo lite hur han ville göra. Så vi tog fram gröna papper, vi hade lite olika färger. Ritade av Theos händer och så klippte jag ut dom och även en kropp. Theo limmade ihop dom och så började han dekorera med lite glitterlim. Det skulle även vara stjärnor på så då var det bara att ta fram stjärnorna. Och jag klippte ut ögonen i dekorgummi.

Sen fick den ligga och torka länge. Theo ville inte att den skulle ha någon näsa eller mun. Himla söt groda tycker jag :)

        

Av Kristin Öström - 19 januari 2015 21:43

När Theo och jag blir sugna på att pyssla så brukar jag ta fram sidan på Pinterest där jag sparat all inspiration på pyssel med honom. Och så får han peka vad han vill göra och så får jag styra det lite till något som vi kan göra. Sist så pekade han på svampar gjorda av äggkartonger, så jag sprang ut i soptunnan och hängtade en äggkartong som vi nyss slängt.

Vi måste ha andra sorters äggkartonger här i sverige för dom blev inte lika fina som på bilden men det var roligt att göra dom ändå.

     

Och nu ikväll när jag kom hem efter friskis så hade Theo tjatat på Micke att han ville pyssla så dom hade varit kreativa en stund. Så stolt jag blev!

 

Av Kristin Öström - 18 januari 2015 22:24

Jag har problemet med att min hörlurar alltid trasslar ihop sig i väskan. Det här har jag sett många göra och tänkt att det var smart och coolt! Men jag har inte tagit mig för då det är lite pilligt och tar lite tid. Men nu äntligen, ont i tummen fick jag av saxen men nu är det klart!!

Om man googlar på tex "pärlor på hörlurssladd" så kommer det upp beskrivningar. Men det är väldigt enkelt, man klipper itu en pärla och så måste man använda saxen för att få på den på sladden, och så är det bara att fortsätta.

Sätt inte dit för många bara för då går sladden inte att böja så bra, jag fick ta bort två när jag var klar, då blev den perfekt:)

       

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards