Kristins design

Alla inlägg under februari 2014

Av Kristin Öström - 19 februari 2014 11:13

Vi har äntligen börjat med sovrummet, efter mycket funderande hur vi ska göra så gör vi det enklaste. Målar och tapetserar. Vi låter garderoberna vara, tar bara bort dörrarna och hänger gardiner där istället.

Det går inte så fort med renoveringen då Micke är sjuk, men det gör inget.Vi har det mysigt när vi har flyttat in madrassen i det gula rummet och sover där på golvet.

Så jag har ju såklart börjat funderat på inredning till sovrummet, det får nog bli en sväng till Ikea snart.

Jag hade tänkt en hylla på ena väggen, med plats för böcker och annat fint. Sen byter vi knoppar på garderobsdörrarna som är kvar, byter taklampa och så ska jag hitta några bra och fina gardiner som funkar både som vanliga gardiner och framför garderoberna.

Här är fondtapeten:

  

Lite funderingar från Ikea som kanske kan passa, vägghyllan ska jag ha fast med vita hyllplan

 


Mobilbilder från när vi börja dra ner tapeten där fonden ska vara, riktigt besvärligt så det blir nog easy cover där annars får vi jobba ihjäl oss. resten av väggarna målar vi vitt på tapten. 

     

Av Kristin Öström - 16 februari 2014 18:30

Vi haft sjukstuga här sen förra veckan nån gång. Så det har inte blivit mycket gjort alls här hemma. Theo och jag var sjuka först och nu är det Mickes tur.

Så jag har inte så mycket att skriva om. Men nåt Theo tycker om att göra när vi är hemma, förrutom att leka med bilar och titta på nicke nyfiken, så är det att rita med pennor eller att måla med penslar.

Och det tycker såklart jag är roligt också, men jag längtar tills han blir större och vi kan pyssla mer, tex med toarullar och klippa, klistra.

Nåt vi gjorde här innan jul som jag glömde visa var trolldegsfigurer. Vi bakade dom ena dagen och målade dom andra dagen.

 

Men det finns mycket inspiration med pyssel för små pojkar,

   

            

Av Kristin Öström - 2 februari 2014 20:38

Jag har alltid samlat på knappar, många jag har kommer från mamma, sen från loppisar och några nya. Jag sparar även alla extraknappar man får med kläder och sånt. Det är inte så ofta som jag använder knapparna, ibland när jag syr, kanske till nåt kort nån gång, men för det mesta blir dom bara fler och fler.

Det måste vara snart 2 år sedan jag gjorde en tavla till Theo av blåa knappar och samtidigt gjorde jag en tavla till Märta av rosa knappar. Dom var roliga att göra och blev fina men sen har jag inte så mycket mer knappar i samma färg så jag kan göra fler tavlor, det skulle vara i svart eller vitt isåfall.

Men när jag funderade på att göra något till Ella som vi var på kalas hos idag så kunde jag få till en liten tavla med rosa knappar.

     

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards