Kristins design

Alla inlägg under augusti 2015

Av Kristin Öström - 30 augusti 2015 21:32

Nu är det snart september och hösten är på väg. Vi har haft en mysig helg med Theos tremänning Villemo på övernattning.  Dom två leker för det mesta ganska bra så jag behöver inte hitta på så mycket för dom. Men vi spontanpysslade lite igår, Jag tog fram toarullar,vaddkulor, glasspinnar och målarfärg. Så målade dom på lite och medans vi lät det torka lekte dom lite. När det torkat så limmade vi ihop delarna och satt dit ögon, öron, hår och glasspinnar.      

Det blev en skapelse var, Min är den med rosa hatt och stjärna, Mia var med också och gjorde flygplansgubben, Theos är den blåa med vingar och Villemos den röda med mycket hår. Villemo tyckte om att limma så hon limmade lite fina grejer på glasspinnarna också.

     


Av Kristin Öström - 26 augusti 2015 21:38

Nu gick det sådär många dagar igen...förstår inte vart tiden tar vägen! Vi börjar iallafall närma oss Theos födelsedag, vilket innebär kalas! Först blir det ett kalas för släkten så i helgen tänkte jag nog börja baka lite. Och sedan ska Theo få ha kalas med några kompisar från dagis, och då har jag stora planer! Jag har gjort och skickat inbjudningskorten. Och jag tror ni ser vad temat blir :)

            

 

Av Kristin Öström - 20 augusti 2015 21:09

Ni får ursäkta att det inte blir så många inlägg just nu. Jag har blivit lite snorig och har ont i halsen så det har inte blivit så mycket gjort på kvällarna här i veckan. Ikväll så tänkte vi att vi skulle ta och pyssla lite men så kom Micke på att han behövde tvätta bilen och det var Theo snabbt med på, han skulle tvätta din cykel för den hade kört i leran.

     

Jag var runt i trädgården och fotade lite, jag har svårt att låta bli när det är sådan härlig kvällssol.

Blåklinten blommar mer nu och så har äntligen ringblomman börjar blomma.

       

Sockerärtorna är lite sega i år då det hade varit någon/något där och ätit på skotten. Men nu blommar det för fullt och det har kommit några sockerärtor.

 

Bär har vi massor av också, våran rödvinbärsbuske som vi planterade för två år sedan kom det två klasar på. Dom har vi nästan ätit upp.

Krusbärsbusken som vi också planterade för två år sedan har massor med bär och den är klar mycket tidigare än den stora krusbärsbusken som stod här när vi flyttade in.

Och svartvinbär har vi massor av!

     

I växthuset blommar det för fullt och det har växt på riktigt bra där inne, men det är för lite sol så det går lite segt med grönsakerna. Jag har skördat 4 gurkor iallafall, nu hoppas jag bara det blir lite tomater iallafall.

 

Och det roligaste ikväll var när Theo kom inspringade och ropade på mig! Han var alldeles prickig då han lekte med vattenslangen.

Han tyckte det var roligare än det ser ut på bilden. Men det fick bli en rejäl tvättning.

 


Av Kristin Öström - 16 augusti 2015 21:53

Första arbetsveckan och helgen efter semestern har gått fort. Nu är det söndag igen och imorgon börjar en ny vecka. Vi har varit trötta på kvällarna och inte gjort så mycket. I helgen så var Micke iväg på Cykelvasan så Theo och jag har haft en myshelg för oss själva. Igår pysslad vi på lite hemma och sedan var vi på Bio. Idag har vi plockat blåbär med mormor och morfar. Och så var vi till Billsta, plockade lite hallon och Theo badade.  Så ikväll har jag rensat blåbär och klippt halva gräsmattan sedan la gräsklipparen av.

 

Äntligen börjar det blomma i odlingslådan också, jag sådde ju bara blommor i en, och det känns som det tagit en evighet men en liten blåklint har äntligen slagit ut. Men jag ser att det är många fler på gång.

   

Morötterna och kålrötterna växer också, jag har smakat någon morot och dom är jättegoda.

 

Dagliljorna blommar nu också.

 

Och även krassen har fått några blommor äntligen!

 

Av Kristin Öström - 11 augusti 2015 20:57

Det gör sig aldrig lika bra på bild. Jag letade efter en plats att lägga betonghjärtat som jag gjort. Och så hittade jag bästa platsen i en rabatt, solen sken på den och dom ceriserosa nejlikorna blev så fint till. Men det blev inte alls lika bra på bilderna, men jag tror ni ser att det blir fint iallafall ( kolla inte på ogräset bara  :P ) Hjärtat gjorde jag i en silikonform och så la jag en virkad duk under.

   

Av Kristin Öström - 9 augusti 2015 22:12

Det har varit en kanonhärlig söndag! Imorgon är det tillbaka till verkligheten så nu är det verkligen dags att hoppa i säng. Hallonpaj, blomplockning och lite fix i trädgården blev det idag. Och så avslutade vi dagen med en utflykt till Smitingen.
     

Av Kristin Öström - 7 augusti 2015 22:46

Nu har då sista semesterdagen snart tagit slut. Bara helgen kvar sen är det tillbaka till verkligheten. Det känns såklart lite tråkigt, man vill ju gärna vara ledig längre men vardagen måste ju komma någon gång så lika bra att få det gjort :P Theo längtar iallafall till dagis!

Förra veckan hade jag lite städning för mig, och rensade lite i pysselrummet. Så mycket som man spara på som man tror ska komma till användning. Men när man tänker efter hur länge det legat i lådan så måste man börja fundera på om man ska göra något med det eller slänga det.

Så är det med det här pysslet. Jag hittade en låda med massa olika dekorationsstenar och liknande. Förr gjorde jag mycket blomsterarrangemang med sådant men inte nu längre. Så jag hämtade en plastback och fixade till en liten värld där, jag hittade två små speglar som fick föreställa is också. Sen satt jag på locket och tänkte jag skulle ta fram den någon tråkig höstdag, men jag kunde inte hålla mig då Theo ville leka. Så jag hade förberett med några djur som jag tänkte skulle få bo där men så när jag tog fram den såg jag hans arbetsfordon, så då tog vi med dom i leken och det blev ju mycket roligare.

           


Av Kristin Öström - 3 augusti 2015 22:58

För ett tag sedan så höll jag på att rensa ogräs bland gruset i köksträdgården. Så tycker jag det börjar lukta så gott, då märker jag att det är citronmeliss i gruset som börjat växa. Förra sommaren hade jag en kruka med citronmeliss stående just där, jag glömde ta in den i höstas, den stod ute rätt så länge så den hann nog fröa av sig.

Jag hittade fyra små plantor som jag satt i en kruka var och så tog jag ut lilla växthuset och ställde dom i.

   

Jag planterade om dom i veckan, Två fick hamna i en vi kruka som jag satt en etikett på. Den ena gav jag bort i present och den andra står hemma hos mig. Dom sista två står ute i krukor :)

     

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards