Kristins design

Alla inlägg under december 2011

Av Kristin Öström - 20 december 2011 10:28

Det får bli mitt God Jul inlägg idag. Vi åker till fjällen på torsdag och är där en vecka så vi har mycket att förbereda och packa innan dess. Tiden går fort och man hinner inte riktigt med allt man vill när man har en liten tremånaders hemma som vill ha all uppmärksamhet.  Men vi har hunnit med att baka pepparkakor två gånger, bakat lite julgodis, klätt julgranen och fixat alla julklappar.

       

God Jul från oss alla!

Av Kristin Öström - 11 december 2011 19:55

Idag var det då julmarknad på murberget. Och för andra året i rad så stod min mor och jag där. Jag sålde julkort, virkade skallror och virkade tomtar. Mamma sålde brödkorgar, julstrumpor, väskor och lite annat virkat.

Försäljningen gick jättedåligt, så ska vi stå där nästa år så blir det att hitta på något annat att sälja:)

Men här är några bilder iallafall, det blev många skallror och tomtar kvar så är det nån som vill ha nån i julklapp eller känner nån som vill ha så säg till! Jag vill inte ha kvar dom hemma:)

 


  

Theo var så snäll hela dagen fick bara försvinna en gång när han blev hungrig.  

Micke var till väldigt bra hjälp också!


   

Av Kristin Öström - 5 december 2011 12:37

Igår var vi som sagt i birsta och shoppade, då var jag på blomsterlandet och köpta lite julblommor, så nu är julblomsterarrangemangen gjorda. Amaryllisarna köpte jag på Ica förra veckan så dom har hunnit växa och en har slagit ut. Den har blivit bränd i kanten av ljuset under, det är sånt man tänker på först efteråt:) Jag kommer nog hinna göra fler arrangemang för både amaryllisarna och hyacinterna hinner säkert blomma ut innan jul.

Förra året hade jag ett inlägg som hette precis samma,det hittar ni här http://kristins.bloggplatsen.se/2010/12/16/4158504-julblommor/


     

Av Kristin Öström - 2 december 2011 22:43

Nu har det äntligen blivit första advent och vi har gått in i december. Pyntat här hemma har jag hunnit med, det tar lite längre tid än vanligt när man har en liten kille som vill underhållas men med hjälp av pappa micke och mormor karin så har det blivit mycket fint:)

Pö söndag bli det en sväng till birsta för lite julklappsshopping, då ska vi även åka och köpa lite mer julblommor så nästa vecka får ni lite bilder på mina jularrangemang:)

   

Jag har börjat pyssla på årets julkort också men dom får ni se efter dom har skickats:)

Nästa helg är det julmarknad på murberget och vi ska stå där även i år. Det blir mest mamma som ska sälja grejer, jag har lite julkort och några virkade skallror jag ska sälja, men eftersom jag ammar kan jag ju inte stå där hela tiden utan får gå och amma honom nån gång under tiden.

Julbaket har jag inte kommit igång med heller, jag måste försöka hitta lite julgodis som inte innehåller mjölk, Theodor är känslig mot mjölkent som jag äter och kommer ut i bröstmjölken så nu för tiden är det mjölkfritt som gäller för mig. Så är det nån som har tips på mjölkfritt julgodis så skulle jag vara väldigt tacksam!


Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards