Kristins design

Alla inlägg under februari 2011

Av Kristin Öström - 26 februari 2011 18:54

Tänkte visa födelsedagskortet jag gjorde till min far när han fyllde år för några veckor sedan.

Det blev en lite annorlunda vikning,  det är alltid roligt att prova nåt nytt och jag tyckte det blev ganska fint:)

  

Av Kristin Öström - 23 februari 2011 10:03

För nån dag sedan bakade jag chokladmuffins. Det var väldigt längesedan jag bakade dom sist men det här är mitt favoritrecept på muffins. Det går inte att misslyckas och dom är jätteenkla.

När jag var lite bakade jag dom jämt och jag tror det var det första jag bakade själv. Receptet kommer från "Sju sorters kakor".


  

Chokladmuffins:

100 g margarin eller smör
2ägg
2 1/2 dl socker
1 1/2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
2 dl vetemjöl
1/2 tsk bakpulver


Smält matfett och låt svalna
Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt de övriga ingredienserna.
Blanda till sist i matfettet. Fördela smeten i muffinsformar.
Grädda mitt i ugnen på 200 grader i 10 min.

Av Kristin Öström - 19 februari 2011 19:52

I höstas ville jag byta ut mina krukor men jag har väldigt många blommor så skulle jag köpa nya så blir det väldigt dyrt.

Då cyklade jag ner på erikshjälpen, köpte 6 likadana krukor, 4 stora och 2 två små. Sen blev det en burk färg på fresk och hem och måla allihopa.

Jag målade med vanlig lackfärg en gång så dom fick ett lite slitet utseende.

Det blev jättebra och mycket billigt. jag tror jag betalade 16 kr för dom stora och 10 kr för dom små + färgburken för ungefär en 50 lapp.

  

 Det blev även några fler krukor som jag hade hemma målade.

  

Av Kristin Öström - 17 februari 2011 09:48

Nu har jag gjort lite fler armband, jag har verkligen fastnat för den här sorten, tycker dom är roliga att göra och blir väldigt fina.

Nu har jag gjort två stycken med brickor som det ska stå nåt på, men jag vet inte riktigt vad det ska stå, det beror lite på vem som ska bära armbandet.

Nån som har nåt tips? Det får inte plats mer än 5 bokstäver.

    

Sen blev det ett med lite överblivna pärlor, men jag hade inte så många som passade ihop så då blev det en kedja där man kan välja hur stort armbandet ska vara. Passar alla:)

  

Av Kristin Öström - 15 februari 2011 09:03

Så här såg presenten som micke fick. Jag gjorde ett nytt lock till en låda och fixade den lite fint.

  

Jag fick en jättefin bukett blommor:)

  

Av Kristin Öström - 14 februari 2011 13:46

Glad alla hjärtans dag allihop!

Såklart har jag pysslat lite inför idag.

Det blev några kort och sen har jag även pysslat lite med lådan mickes present ligger i men den får ni se ikväll ifall att han kollar in här.

  

  

Av Kristin Öström - 13 februari 2011 14:04

Idag har vi storstädat här hemma, nu när solen börjar titta fram ute så ser man verkligen hur dammigt det är.

Igår fick jag äntligen ett sug efter att pyssla, så det blev några smycken som ni ska få se en annan dag. Och idag är jag sugen på att sätta mig igen, men det får nog bli ikväll:)

Igår var vi även i birsta och shoppade litegrann, det blev några krokusar och även första tulpanerna för i år, det blev så vårigt när jag satt dom i en vas jag gjort i keramik och ställde på köksbordet.

  

Av Kristin Öström - 9 februari 2011 21:59

Nu har första vårtecknet kommit till mig. Jag beställde två påsar med frön som jag ska odla i sommar.


Det blev morötter i blandade färger, jag kollade på dom förra året också men sådde då vanliga morötter, men i år tänkte jag att jag skulle prova.

Det blev även nåt ovanligt som jag tänkte försöka mig på. Det är en sorts frilandsgurka som kallas äppelgurka som ska tydligen jättegoda och söta.

Jag tyckte dom såg roliga och spännande ut:)

Så nu längtas det mycket tills jag får börja så här hemma.

Längre fram får ni veta vad mer jag ska odla i sommar:)

  

Jag beställde på http://www.fron-och-sant.se//index.php

Där finns det mycket roligt och endel annorlunda.

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards