Kristins design

Alla inlägg under april 2012

Av Kristin Öström - 27 april 2012 10:10

I helgen var vi till Birsta och shoppade lite. Vi skulle även på Ikea och kolla på lite grejer till bröllopet. Men dom gröna dukarna (som egentligen är panelgardiner) som jag ska ha skulle utgå från sortimentet så det var bara att köpa dom på en gång. Jag vet inte än hur många jag behöver men vi tog nån extra så jag hoppas dom räcker.

Sen dom vita dukarna är egentligen lakan och då köpte vi dom på en gång också. Så på kvällen blev jag så sugen på att provduka för att se hur det blir.  Jag blev jättenöjd med dukarna, det ska vara en annan vas (också från Ikea) som vi ska köpa senare och det blir riktiga blommor. Sen ska det förstås vara tallrikar också, sen vet jag inte om glasen ska stå på borden eftersom alla kanske inte driker vin. Det jag inte riktigt blev nöjd med är placeringskorten och servetterna. Det ser lite tråkigt ut. Har gjort lite olika varianter, kommentera gärna och säg vad ni tycker blir finast eller om ni har nån annan ide:)

           

Av Kristin Öström - 17 april 2012 11:11

Äntligen är inbjudningarna utskickade, nu är det verkligen på riktigt!

I fredags var vi också i sundsvall och hittade tyg och mönster till min klänning.  Så nu är vi på gång:)

Snart är det bara 3 månader kvar så tiden går jättefort nu.

   


Av Kristin Öström - 4 april 2012 20:38

Imorgon åker vi till fjällen över påsk så det blir till att önska glad påsk idag istället.

Imorse fick jag sån baklust så det blev några påskcupcakes.


Påsk cupcakes med rede:


120 g smör, rumsvarmt
115 g strösocker
2 ägg, lätt uppvispade
85 g vetemjöl
1 tsk bakpulver
25 g kakao

90 g smör, rumsvarmt
175 g florsocker
1 msk vatten
2-3 droppar vaniljessens
godisägg


Rör smör och socker vitt och luftigt i en skål. Tillsätt äggen, lite åt gången, och rör kraftigt efter varje gång. Sikta ner mjöl, bakpulver och kakao och vänd ner det i blandningen med en stor sked eller slikepott. Fördela smeten i ca 10 formar. Jag använde silikonformar så därför har jag redan tagit ut dom ur formarna.

Grädda muffinsen i 175 grader varm ugn i 15-20 minuter eller tills de har höjt sig och känns fasta. Låt dem kallna på ett galler.

Dekoration: Rör smöret luftigt i en skål. Sikta ner florsocker och rör samman noga och rör sedan ner vatten och vaniljessens till en kräm.

Fyll en spritspåse med stjärntyll med smörkrämen och spritsa en ring längs kanten på de kalla muffinsen – det skall föreställa ett rede. Lägg några godisägg på.

   

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards