Kristins design

Alla inlägg under november 2014

Av Kristin Öström - 30 november 2014 21:28

Idag strax efter lunch så plingade det på dörren, Theo fick springa och öppna. Och där ute satt Nisse med sina resväskor, ett stort paket och ett brev till Theo.

   

Vi började med att öppna brevet och där stod det att Nisse har kommit för att bo hos oss fram till Julafton. Varje dag får Theo leta efter Nisse för att se vad för bus han gjort eller om han har hittat på något speciellt som han vill göra med Theo.

 

   

Nisse bor bakom den magiska dörren, där Theo kan titta för att hitta någon ledtråd vart Nisse kan befinna sig.

       

Theo tyckte det var jättespännande med Nisse, han fick vara med överallt sedan, han var Theos vän:) Så det ska bli spännande att se vad Nisse har hittat på till imorgon.

Jag är extra nöjd med min dörr som jag gjort från ett nyckelskåp, förebild:

 

Av Kristin Öström - 28 november 2014 21:32

Jag älskar att köpa jultidningar, det är så mysigt att sitta och titta i och drömma. Jag köper både nya och begagnade, och tillslut så blir dom ju ganska många. Så jag har börjat med att varje år efter eller under jul, så klipper jag ut ur tidningarna allt jag tycker är fint eller inspirerar och så klistrar jag in dom i min julbok. Då är det enklare att sitta och titta i den och inspireras. Nu är tyvärr min julbok full efter förra året så nu måste jag köpa en till.

             


Av Kristin Öström - 26 november 2014 21:52

I lördags så gjorde jag två tomtar också av mossa och granris, den lilla var en födelsedagspresent åt min kusins sambo och idag fick mamma den stora i födelsedagspresent.

Jag tyckte dom blev fina, den stora blev kanske lite för stor men tror det blev bra ändå!

     

Av Kristin Öström - 23 november 2014 20:10

Nu är det bara en vecka kvar till första advent! så himla kul:) Igår var vi till stugan och tog reda på massa granris som hemab kapat ner pga elledningen. Så idag tog jag och klädde våran stora bock, och i år fick den en röd mule istället för ett band för det blåste bara av förra året. Micke har tillverkat en liten bock jag ska klä också men ståltråden tog slut.

     

Micke tog även hem ett av träden dom kapat. Den blev perfekt till fågelmaten. Innan hade vi en pinne från nån gammal kvast eller det kanske var en gardinstång:P Det blev så mycket bättre.

   


Av Kristin Öström - 18 november 2014 21:01

Vi har riktigt otur nu, det är förkylningar som avlöser varandra och nu har Theo fått svinkoppor också. Så det är bara att turas om och vabba. Men jag tänker att vi gör oss klara med alla sjukdomar nu och så är vi friska till jul.

För att inte jag ska bli tokig på att leka med bilar eller ha picknick på Theos rum hela dagarna så hittade jag på ett pyssel igår (idag bakade vi bullar).  Vi gjorde häftiga spindlar av vanliga papptallrikar, piprensare och massa ögon.

Vi målade tallrikarna med vattenfärg.

     

Sen häftade jag fast piprensarbenen.

 

Och så limmade vi fast massor av ögon och Theo ville ha en mun också.

         

Dom blev himla söta tycker jag.


Av Kristin Öström - 12 november 2014 11:52

Theo tycker det är jätteroligt att baka/leka med lera. Han fick nya burkar med lera när han fyllde år. Så för ett tag sedan när vi skulle lera lite så tog jag fram några laminerade bilder jag gjort. På engelska kallas dom "play dough mats", vet inte riktigt vad jag ska kalla dom på svenska. Men jag fick iden på Pinterest och där finns det hur många olika varianter som helst. Jag tänkte jag gör nåt enkelt först så det blev huvuden och med hela kroppen.

Theo valde den med hela kroppen, jag och Mia fick varsitt huvud. Det var faktiskt riktigt roligt även för oss vuxna.

           

Enligt Theo så gjorde han en robot. :P

     

Av Kristin Öström - 9 november 2014 09:59

Vi började dagen men fixa fika på sängen åt pappan i familjen. När vi myst klart så gick Theo och jag och skulle måla teckningar till morfar och farfar. Jag ordnade en grej jag sett på pinterest som jag velat prova ett tag. Jag tejpade ihop 3 sugrör och klippt isär de vikta delarna. Sen var det bara att doppa i färgen och måla. Det var ett sätt att få mycket färg på papperet på en gång, annars är Theo sådan som snöar in på en färg och så är det svårt att få honom och byta. Det var roligt faktiskt så det ska vi göra fler gånger. Här är snygga Theo med sitt plåster i pannan som målar :P

             

Vi ska senare åka och fika hos farfar och en kommer morfar med familj och äter middag hos oss.

   

Av Kristin Öström - 7 november 2014 10:43

Det ser riktigt härligt ut när man tittar ut genom fönstret på det lilla vita på backen och solen som skiner ibland. Det ska bli riktig skönt med helg nu, det har varit en vabbvecka för oss. Theo har varit jätteförkyld och har haft ont i öronen så det har varit lite jobbigt på nätterna. Men han är mycket piggare nu så vi hoppas på en rolig helg ändå.

I början av veckan var jag hemma med Theo och då pysslade vi lite. Jag gjorde iordning en vägg som jag tänkt länge ska bli våran pysselvägg. Där vi kan sätta upp teckningar och grejer vi har pysslat med.

Jag spände även upp filttyg på en ram, och så hade jag tidigare klippt ut lite figurer och Theo förstod på en gång att det var imse vimse spindel sången och började sjunga och flytta på figurerna.

Jag måste nog kompletera med fler ställen att sätta upp teckningar bara. Men är rätt så nöjd:)

             

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards