Kristins design

Alla inlägg under juli 2015

Av Kristin Öström - 30 juli 2015 22:15

Det är verkligen varannandag väder nu. Idag var det regnigt och tråkigt men igår var ju en superhärlig dag! Vi sov i Billsta mellan tisdag och onsdag och när vi vaknade där så var det lite kyligt ute men så kom solen och det blev en kanondag! När vi åkte hem efter lunch så stack Micke ut och cykla så Theo och jag gick ut på gården och lekte. Vi startade krokodilen som sprutar vatten och Theo lekte jättelänge medans jag pulade på i trädgården och slappade på filten.

Så kom jag på en liten lek jag tänkt jag skulle göra. Så jag gick in och hämtade alla grejer och Theo förstod på en gång hur han skulle göra.

Jag tror ni förstår också hur vi gjorde. Theo var jätteduktig på att träffa alla bollarn :)

             

Av Kristin Öström - 27 juli 2015 22:18

Häromdagen så var mina betongalster som jag gjort klara. Det är alltid så spännande när det är klart och man får ta ut det ur formarna och se hur det blev:)

Jag gjorde endel experiment så allt blev inte bra men några saker blev jag supernöjd med.

Jag ska inte visa alla nu då jag ska fixa till dom lite till eller så har dom inte riktigt hittat sin plats än :)

Men den här grodan är jag nöjd med, han fick en bra utsiktsplats.

 

Formen till dom här två fötterna köpte jag på rea på panduro i våras. Dom blev kanonfina. Så det ska bli fler av dom så kanske det blir en liten gång. Så länge får dom stå på gruset i köksträdgården.

   

 Sen blev det ett helt gäng med sådana här blommor. Dom har jag gjort förut men dom blir alltid bra och blir perfekt i krukan om man ger bort en blomma.

 


Av Kristin Öström - 26 juli 2015 21:25

Idag har ju inte vädret varit på topp! Regn, regn och lite mer regn. Vi var på lekland idag och en sväng på Ikea. Men efter middagen så blev en liten pysselstund och jag gjorde ett mål till en pappersflygplanstävling.

Ni ser ju hur enkelt det var. Svåraste var nog upphängningen. Jag ville ju få den i bra Theohöjd. Så jag hängde den i snören och så tejpade jag på dörrkarmen på ena sidan. Och så försökte jag stadga upp papperet med lite grillpinnar på baksidan. Andra alterativ är ju att tejpa upp mellan två stolar eller att papperet varit större så det nådde till båda kanterna. Kom bara ihåg att man måste kunna hämta pappersflygplanen när man träffat målet :)

Det var svårt att fånga på bild men både Theo och Micke träffade målen, även jag provade några gånger och träffade tillslut!

          

Av Kristin Öström - 25 juli 2015 23:24

Härligt med en solig och skön dag! På förmiddagen så var Theo lite rastlös och ville bara se på film så då fick vi ta och hitta på något, så vi pysslade ett par raketer.

Två petflaskor, aluminiumfolie, silkespappar och resårband använde jag. Tejp och limpistolen fick limma ihop allt. Superenkel och Theo blev supersnabb med dom på ryggen!



                


Av Kristin Öström - 24 juli 2015 10:11

Igår kom vi hem efter några dagar i stugan i Lövvik. Vi har varit på cykelutflykter till Rödhällarna, klättrat upp för Valkallen och Theo har varit och fiskat flera gånger med mormor och morfar. Det har varit härliga dagar.  

 

     

I tisdags så firade vi 3årig bröllopsdag, då gjorde jag en tårta till efterrätt. Jorgdgubbar och choklad är ju bästa kombon. Det här är en marängtårta med lemoncurdgrädde, jordgubbar och hackad daim. Supergod och supersöt!!

   

Och igår när vi kom hem så var det dags att skörda massor av jordgubbar och smultron här hemma. Dom och lite annan frukt doppade vi i choklad.

 


Av Kristin Öström - 18 juli 2015 20:51

Jag har alltid varit lite svag för stenar. Känslan när man går på tex sälsten och tittar ner på alla stenarna. Det är svårt att gå därifrån utan att ha stoppat fickorna fulla med fina stenar.

För många år sedan hade jag en period då jag alltid målade på stenar. Jag målade allt möjligt på dom. Det finns ett gammalt inlägg här, där jag visar endel av det jag målade.

För någon vecka sedan fick jag ett sådan sug igen att måla på stenar. Såklart hade jag några fina stenar hemma. Och det blev en ödla. Den här varianten gjorde jag flera stycken som jag gav bort. Dom hade ödlorna i trädgården så jag kom på det att nu när jag har en egen trädgård måste jag ju ha en ödla också:)

   


Theo fick såklart en sten att måla på också, jag försökte få honom att måla en av hans fina gubbar han kan måla men det är roligare att kladda med alla olika färger.

   



Av Kristin Öström - 15 juli 2015 21:22

Då har det gått en vecka plus några dagar av semestern och vi har varit ute på en sväng med husvagn.

Vi startade förra söndagen, det blev lite bestämmt i sista stund att vi skulle dra redan då och inte vänta till måndag så vi kom inte iväg förrän mitt på dagen , därför tog vi oss inte så långt utan stannade på Rullsands camping utanför Gävle. Jättefin camping var det, vi hann bara gå en prommis på stranden, men det var en härlig kväll.

  

Dagen efter så drog vi ner till Söderköping. Därifrån var det inte så långt till Kolmården så vi började med ett besök där. Vi valde ju inte bästa dagen för det var jättemycket folk där. Vad man än ville göra så fick man stå i kö...Och då går ju tiden bara och man hinner inget. Men vi konsentrerade oss på djuren och lekte i lekparken. Vi var väldigt nöjda när vi åkte därifrån iallafall.

                     

Vi stannade några nätter i Söderköping. Det var en så himla mysig stad, och när till shopping i Norrköping.

 

Vi drog sen vidare en natt på Karlsborgs camping, där regnade det mest och var kallt men fin camping. På vägen dit stannade vi i regnet vid Bergs slussar.

     

I Karlsborg hade dom en rolig lekpark iallafall.

   

Sen blev det Mariestad! Den staden har vi fastnat för, vi var där för 6 år sedan på campingtur och har alltid sagt att vi ska åka tillbaka.

I lördags blev det det vi planerat hela tiden men inte kunnat oga vädret. Det blev cykla längs göta kanal. En jättehärlig dag blev det!

                 

Borta bra men hemma bäst!! 

Av Kristin Öström - 4 juli 2015 23:39

Häromdagen efter jag kommit hem från jobbet så tog Theo och jag fram lite pyssel ute på grämattan. Vi hämtade målarfärger, papper och så plockade vi ett gäng blommor. Sen försökte vi måla med blommorna. Med endel blommor gick det jättebra och med endel mindre bra. Sist så hittade Theo en kotte han skulle försöka måla med men det gick inte alls. Micke målade en teckning till och med.

Jag tycker att alla teckningar blev jättefina så jag måste nog köpa några ramar eller något så vi kan sätta upp dom :)

Blommorna som vi målade med blev lite coola med alla olika färger på så dom har jag lagt på press, får se om det blir något med dom.

Nu har jag också äntligen börjat min semester. Så till veckan lånar vi husvagnen och drar söderut. Så nästa gång jag skriver så får ni förhoppningsvis se soliga fina semesterbilder!! :P

                     

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards