Kristins design

Alla inlägg under juni 2014

Av Kristin Öström - 26 juni 2014 22:24

Jag var ut på gården i kvällsolen och fotade lite, det växer på i odlingslådorna. Jag tog några skyltar jag hade i trädgården förra sommaren, målade dom vita med svart text, det fattas dock en skylt till sockerärtorna.

         

Smultrona och jordgubbarna växer så det knakar och det har kommit mycket kart.

 

Även mina pysslingskragar och astrat jag odlat har det börjat komma knoppar på. Det är så roligt att se!

 

Jag har flera pioner i trädgården, endel har jag flyttat på nu när jag tog bort allt från rabatten framför huset. Och på dom har det kommit en knopp. Men en pion som står kvar på sin plats har fått massa knoppar, jag längtar tills dom blommar!     

Den här fina rosen blommar så fint nu och luktar så gott:)

 

Syrenerna är inne så sista versen nu men dom är fortfarande fina:)

 



Av Kristin Öström - 22 juni 2014 21:08

Så var denna Midsommar över, vi spenderade Midsommarafton som vanligt i Lövvik, det var en bra dag även fast det var kallt och regnade mycket, solen sken när vi klädde midsommarstången och när vi var till byn. Igår åkte vi hem och spenderade eftermiddagen med Theos kusiner som är här nu och ska vara det i 2 veckor till. Micke fotade mest i fredags så till och med jag fastnade på några bilder!

Det fanns så mycket blommor och vi var många som plockade så det blev stora fina kransar i stången.

Theo var med och hjälpte till också.

 

Morgonpigga arbetare :P

 

Kl 18 så går vi med midsommarstången dit den alltid står och så sjunger vi medans Kurt spelar dragspel.

Och så får inte ringarna glömmas innan stången ställs dit. 

 

Sen blir det dans! Alla barnen tyckte det var så roligt i år!

 

Theo hade det jätteroligt!

       

Fina Marie och söta Josef

   

På kvällen klarnade upp så vi fick en av våra perfekta solnedgångar.

     

Av Kristin Öström - 15 juni 2014 21:29

Jag har en så himla duktig man, han har hållt på sen förra helgen och byggt ett litet växthus och igår blev det klart. Så himla fint! Nu har tomatplantorna det riktigt bra:)

       


Igår firade vi också att vi bott i huset i 1år, så halva släkten kom på fika och det var ju så härligt väder.

Jag tycker vårat hagtornsträd är så himla coolt, det blommar i både rosa och vitt. Det är nåt jag inte kommer ihåg från förra våren, då kommer jag bara ihåg att det blommade i rosa, så vi är så förvånade:)

 

Ikväll tog vi en cykeltur, först till bondsjön och kastade lite stenar i vattnet och sen cyklade vi och letade efter lupiner. Jag älskar lupiner, det luktar så gott nu i vardagsrummet.

     

Av Kristin Öström - 12 juni 2014 22:40

I dagarna två har det varit studentfirande, först min syster igår och idag 2 av mina kusiner.

Jag börjar med lite pysselbilder:

 

Jag är så nöjd över Ellinors present, jag gjorde en vit ask,, slog in den i cellofan och stoppade in massa konfetti som jag stansat ut:) blev jättefint!

 

Mitt kort till vänster och Theos fina pysslade kort till höger.

 

Emma och Maddes presentaskar.

 

           

Och så några bilder från först Ellis och sen Emmas bal:

 

   

     

 


Av Kristin Öström - 10 juni 2014 16:22

Imorgon så har jag tagit ledigt, min syster tar studenten så då tänkte jag att det var lika bra att ta ledigt hela dagen. Theo och jag ska åka och hjälpa till med dekoreringen och sen åker vi ner till sundsvall där hon går ut. Jag har pysslat endel inför studentfirandet, jag ska fota det och visa senare.

Tänkte visa vilka fina blommor Theo och jag plockade i söndags, vi hade även besök av Märta med familj och det är så roligt att fota när dom leker.

           

Av Kristin Öström - 8 juni 2014 22:02

Då har en hel vecka gått igen, en långhelg har det varit också, i fredags så skulle vi ha åkt till Lövvik och gått på Nordviks öppna hus, sen stannat i stugan och ,myst. Men torsdag kväll får Theo feber och den hänger kvar hela fredagen så då var det bara att vara hemma och ta det lugnt. Så vi har fixat massor hemma, jag har sått i alla odlingslådor, vi har fixat klart pergolan och jag har tagit foton. Lite medelhavskänsla när alla gardiner flög i vinden.

       

Jordgubbarna och smultrona växer som ogräs och har nu fått nät för alla fåglar.

 

Vi har satt öljetter i gardeinerna och hakar så vi kan dra för mot vinden och insyn:)

   

På min fina blomstertrapp, har jag 2 Astillbe som jag grävde upp i rabatten men tycker dom står fint där så dom får vara kvar. Sen har jag även satt lönn, rönn och pelarask skott som jag hittat.'

       

Mina ny krukor är jag mycket nöjd med.

   

Nysått, morötter, sockerärtor, rädisor, sallat och knipplök. Även pumpaplantorna har fått komma ut.

  

Av Kristin Öström - 1 juni 2014 22:41

Idag är det iallafall söndag, det har jag koll på, för imorgon är det tyvärr måndag igen. Men i veckan som var så har jag varit alldeles dagvill. I torsdag så var det ju en kanondag, jag satt igång och grävde min nya rabatt som jag planerat ett tag,vdär satt jag ner alla växter som var i rabatten utefter huset som jag grävde upp. Det är tänkt att det ska bli en stengång mitt i där det är gräs nu. Mer bilder kommer när det är klart.

    


Jag har nu köpt fler plantor och satt i rabatten men den ser väldigt tråkig ut just nu när det inte växt så mycket än. 

 

Vi har även varit några svängar och köpt jord.

Men nu är alla odlingslådorna fyllda och potatisen är satt:)

   

Sen får ni en lite tjuvkik på pergolan där vi lagt trall och köpt nya möbler, men jag har köpt nya krukor, gardiner ska upp och lite sånt så jag ska ta bilder när det är klart.

   

Idag var det ju också en härlig dag så Theo har sprungit runt som en nakenfis och busat med farmor, mormor och allaihopa och jag har gått och luktat på äppelblommen som luktar så gott:) Planterat i nya krukorna och plockat ängsblommor.

    

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards