Kristins design

Alla inlägg under maj 2015

Av Kristin Öström - 28 maj 2015 21:14

I lördags när vi pysslade så fick jag iden att göra kronor i mossgummi. Jag gjorde två stycken för jag visste att Theos tremänning Villemo också skulle komma på kalaset. Jag tycker dom blev fina. När vi skulle åka på kalaset så hade jag en korg med presenter och kameran i så jag lade kronorna uppe på för jag ville inte att dom skulle gå sönder. När vi kommer fram till Per så är kronorna inte med mig. Och jag går ut och letar på vägen till bilen och kollar i bilen men hittar dom inte. Så när vi kommer hem kollar jag om de ramlat av hemma och jag hittar den ena som blåst ner till garagedörren men den andra har jag inte hittat än. Så jag hoppas någon hitta den och den kommer till användning.

Jag hann ta kort när Theo provade den ena iallfall:)

   


Av Kristin Öström - 26 maj 2015 22:15

I lördags så pysslade Theo och jag för på kvällen hade min bror födelsedagsfest/inflyttningsfest. Så Theo skulle göra något till Per och jag tänkte göra ett kort.

Vi tittade på internet efter mallar att skriva ut, för Theo hade en ide att han ville göra en boomerang. Så vi skrev ut en bild, klippte ut en boomerang i mossgummi och så dekorerade han den, sen blev det även en fladdermus.

       

Jag gjorde en slips i dekorgummi, som jag sen satt ett gummiband i och hängde runt halsen på per.

 

I födelsedagspresent av oss fick Per två stolar och ett bord till balkongen, och i inflyttningspresent så gjorde jag en tavelvägg. Den hängde vi upp förra veckan innan festen. Jag är mycket nöjd med den, det är Theo som har målat tavlorna. Och de med text har jag skrivit ut och fixat till lite med svart penna då våran skrivare inte är så bra.

 

Av Kristin Öström - 21 maj 2015 13:50

Pärlor och piprensare kan man göra mycket med! Theo tog fram det en dag. Så vi satt alla tre och pysslade en stund.

   

Jag gjorde ett par coola pärlbrillor.

 

Theo och Micke gjorde några armband och nåt hårband.

       


Av Kristin Öström - 18 maj 2015 14:57

Ja solen skiner iallafall och gjorde även det i helgen. Tyvärr är det inte så många grader ute men man får ta det man får :)

Det har varit en härlig helg, vi har varit ute på lite äventyr i skogen, fixat och donat i trädgården och varit ut till billsta en sväng. Det känns som det går sakta i trädgården och med allt som ska växa, men kollar man på bilder från förra året så ser det ungefär likadant ut.

Förra veckan planterade jag om gurkan, tomaterna och blommorna jag sått. Så nu är fönsterbrädan i vardagsrummet full. Det är så härligt tycker jag! Det kommer bli tomt när allt ska ut i trädgården :)

     

 

Och Theos slingerkrasse växer på.

     

Vi plockade lite nya vårblommor och Theo gjorde en ny liten dekoration. Vi rensade bland Bergeniorna också och då tog jag in några blommor.

   

Jag har glömt att visa pensérna som jag köpt till bron också. Jag tycker det var så fina färger på dom lila i stora krukan.

           

Av Kristin Öström - 15 maj 2015 21:01

Något som jag tyckte om när jag var liten och även tycker är kul nu det är utklädning. Vi hade en kista med utklädningskläder som vi var i ganska ofta och klädde ut oss. Det skulle jag vilja ha nu också. Så jag tror när jag får min syperiod nästa gång att jag ska försöka mig på lite utklädningskläder.

Förra helgen så gjorde Theo och jag iallafall ett par dinosauriefötter. Jag klippte ut dom i kartong och så målade Theo och jag dom med nya blåspennor som jag köpte på TGR. Min favoritbutik som äntligen har öppnat i Birsta.

Sen tyckte jag det var onödigt att måla med den svarta pennan på fötterna också men det kan jag ju inte säga till Theo, han måste ju få måla som han vill och som han tycker blir fint. Jag fick han att tänka på vad han målade på den ena som jag hade blåst på för oftast blir det bara kladd.

Jag knöt fast ett band och så kunde vi sätta fast dom på Theos fötter. Inte dom hållbaraste fötterna men kul en stund :)

                 

Av Kristin Öström - 13 maj 2015 15:38

Det händer inte så mycket här just nu, dagarna går så fort så jag hinner inte med att fixa bilderna på när vi pysslade i helgen.

Så jag tänkte jag skulle visa lite av allt som Theo och jag har pysslat med än så länge i år. Tryck på bilderna så kommer ni till det inlägget.

    

                      

   

Av Kristin Öström - 6 maj 2015 09:51

Nu är det andra dagen med tråkigt regnväder, man har ju börjat vant sig vid ljusa kvällar då man kan vara ute, men när det är så blött och kallt är det inge kul. Vi får hoppas på lite sol i helgen.

Det har inte blivit så mycket pysslande på senaste tiden, det går lite i vågor. Men i helgen så var Theo och jag ute och planterade om tomat och gurkplantorna så då passade Theo på att så några frön i en kruka som han målat. Slingerkrasse ska det bli.

Han var så duktig och gjorde allt själv med vägledning av mig.

Han fyllde på jord och plattade till den.

     

Sen gjorde han tre hål med fingret och fick tre frön att stoppa i varje hål.

   

Och så tog han lite mer jord och hällde över, och sen vattnade han.

 

Nu står den fina krukan i växthuset i vardagsrummet. Än har det inte kommit något men vi ska hålla noga koll så vi ser när det första lilla gröna kommer upp.


Av Kristin Öström - 3 maj 2015 21:28

För någon kväll sedan så var vi i pysselrummet och Theo fick för sig han skulle göra en spindel. Han var riktigt trött och gnällig så det var inte lätt att få till något. Men han pysslade på själv ett tag med tejpen, på slutet fick vi hjälpa honom lite med ögonen och munnen men han bestämde hur det skulle vara. Det är så roligt att se när han får egna ideer. Mycket tejp går det åt :)

     

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards