Kristins design

Alla inlägg under december 2013

Av Kristin Öström - 28 december 2013 21:35

Och idag blir det lite bilder från juldagen, vi träffades hela släkten på min mammas sida för jullunch och mys. Vi var i häggdångers hembygdsgår och där fanns ju ett stort rum med dansgolv och scen. Så där var det lekstuga för dom fyra tremänningarna. Såå roligt dom hade. Så var det lite presentöppning också:)

       

Jag hade köpt tofflor till alla barnen, Theo fick ett par på julafton som vi tog med, så alla tog på sig dom och tog ett varv i rummet.

       

Det blev en mycket mysig dag:)

       

Av Kristin Öström - 27 december 2013 21:53

Vi hade en jättebra julafton, vi var som sagt hemma hos oss och det var riktigt roligt. Det var väldigt livat från att Theos kusiner kom till att dom åkte. Theo och Edith kan leka riktigt bra tillsammans även fast det är nästan 2 år mellan dom.

Det blev mycket mat, mycket paket och mycket lek med alla nya leksakerna.

Förra helgen försökte vi oss på lite julfotografering med Theo också, det var inte lätt, han älskade att ha på sig tomtekläderna, dom fick vi inte av han sen men att sitta still eller kolla på kameran gick inte. Men några bra blev det.

     

När alla julklappar kommit så fick vi flytta på gungstolen annars fick vi inte plats.

       

Nyfikna barn:)

 

Långbord av det inga problem att få till.

 


 

Kusinfoto var inte lätt heller.

 


Av Kristin Öström - 22 december 2013 19:37

Nu är det inte länge kvar till Julafton. Igår så försökte mamma och jag oss på att baka Gorån och Rullrån med järn som vi tagit över från Farmor. Vi försökte även använda hennes recept men det blev inte jättebra, inge av oss hade gjort det förut, men nu vet vi till nästa gång vad vi ska göra bättra. Idag har jag städat och så har vi hälsat på Theos kusiner från Stockholm som har kommit hit över jul.

Tänkte visa lite bilder från hur det ser ut här i jul, mesta är tagna tidigare i december men det kommer mer bilder från nu.

           

Av Kristin Öström - 17 december 2013 22:37

Om en vecka är det julafton, det känns som december gått så fort i år, jag tycker jag inte hunnit med alls så mycket som man sitter hela november och planerar, men så är det ju varje år:)

Theodor har iallafall fått en julkalender i år, hans första. Men jag funderade länge på vad för sort han skulle få. Han är för liten för att öppna luckor bara, och chokladkalender kan han inte äta. Paketkalender ska han få nästa år av farmor och farfar.

Så jag såg en grej på Pinterest som många gör i USA.

Jag hade ju 24 askar sen tidigare då Micke fick en julkalender av mig med pusselbitar i för några år sedan. Och så skrev jag 24 lappar med en sak vi ska göra varje dag. Första dagen så stod det att han skulle gå ner i källaren och leta ett paket, där hade jag slagit in en flyttlåda i julpapper och så fick han en tidig julklapp jag inte kunde hålla mig med att ge honom. Men sen har det varit grejer som att dansa till julmusik, baka pepparkakor, baka med trolldeg, bygga en julgran i lego, åka och kolla julbelysningar och fler saker, men hela listan skriver jag när det är klart. Sen har jag fått ändra lite eftersom beroende på vad som händer och om vi planerar nåt annat.

Theo tycker det är roligt, han går ofta och frågar om vi ska öppna en till, men förstår att vi väntar till nästa dag.

Nu är det bara 7 stycken askar kvar och jag måste ta och ändra nån lapp till i helgen då jag trodde vi skulle ha mycket snö ute men det verkar inte bli så.

    

Av Kristin Öström - 15 december 2013 22:11

I lördags så åkte vi ut till Lövvik för att hitta den perfekta granen, nu när vi bor i hus så måste vi ja ha en riktigt gran, nu är det slut på plast! Och vi hade fått lov av Siv och Kurt att få en julgran från deras skog. Det var inte det lättaste att hitta nån fin gran, antingen var dom för små eller för stora. Men tillslut så hittade Micke en fin, alldeles för hög men den var fin upptill så vi tog av den vid bra höjd och släpade med oss den hela vägen till bilen.

       


Väl hemma så kändes den ännu större så vi fick kapa den några decimeter till och frisera den lite så vi fick in den i hörnet. Men den blev såååå himla fin, den är stor men det gör inget vi har ju ett stort hus!

Jag klädde den på kvällen och sen hjälpte Theo till med sista dekorationerna imorse.

       

Av Kristin Öström - 13 december 2013 10:17

Theo och jag är hemma förkylda den här veckan, det började med Theo och nu är vi båda snoriga. Så idag blev det tyvärr inge lussa på dagis, vi får försöka ha lite lucia hemma istället. Inte för att Theo förstår vad det är men jag tror han hann vara med på dagis när dom sjungit sångerna för han är duktig på att sjunga med i Midnatt råder när vi sjunger tip tapp tipp tapp tippetippetipp tapp. I tisdags så hade det ju snöat på natten så traktorerna var ute och skottade och i vårat kök har vi riktigt bra fönster för att stå och kolla i.

      


Av Kristin Öström - 11 december 2013 22:21

Än så länge har vi hunnit baka pepparkakor 3 gånger. Theo tycker det är jätteroligt och jag såklart också. Första gången blev det bara vanliga pepparkakor, andra gången blev det delar till pepparkakshuset och traktorn. Och tredje gången var bara jag och Theo som bakade lite pepparkakor för att vi hade deg över.

Jag är mycket nöjd med mitt hus, Micke och Theo dekorerade traktorn med släp och den blev också jättefin.



                  


Av Kristin Öström - 6 december 2013 21:47

Och så kom vintern, bara sådär helt plötsligt! Det är så vackert ute med snön tycker jag, nu kan vi se gården igen! Men såklart det hade ju kunnat låta bli att blåsa så förbaskat så vi kunde gå ut och leka lite i snön.

Men ikväll har vi varit inne och målat trolldegsfigurer som vi bakade igår. Dom blev jättefina, ska visa dom senare.

Sen har jag kokat knäck, slagit in lite julklappar och ordnat en förvaring till alla julpapper. Det är så roligt att ha många olika men dom får inte plats där jag har övriga presentpapper som jag då såklart också har många av.

Så jag hittade perfekta lådan som jag klädde i ett julpapper, den hade till och med handtagshål så jag klippte hål där så är lådan lätt att bära.

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards