Kristins design

Alla inlägg under april 2013

Av Kristin Öström - 25 april 2013 11:53

Jag önskar såå jag kunde virka utan beskrivning. Det finns så himla mycket fint virkat men beskrivningarna är på nåt annat språk eller finns att köpa utomlands nånstans.

Mycket inspiration på Pinterest, min mapp finns här: http://pinterest.com/kristinost/crochet/

 


 



 


 


 

Bilderna har jag fixat till här: http://www.tuxpi.com/

Av Kristin Öström - 17 april 2013 09:35

Igår gjorde jag en fin nedräkningskalender att ha på kylskåpet, om jag räknat rätt är det 76 dagar kvar till vi får nycklarna till huset. Det är så spännande! Ser ni vad fint jag har målat vårat hus :P

 


I helgen var jag och min vän Mia i stockholm, då hittade vi en butik som blev min nya favorit. Billigt men jättefina saker. TGR hette den.

Där köpte jag jättefina lådor till mitt pyssel, nya nålar till anslagstavlan och annat pyssel.

Jag har förresten inte visat nån bild på anslagstavlan, det är en vanlig i kork som jag satt ett tyg på och målade ramen vit. Mycket fint blev det.

     

Jag har inte visat tidskriftssamlarna heller, jag köpte billiga vanliga vita på Ikea och satt papper på.

 

Visar även min fina minisoptunna jag köpte på rea på Lagerhaus. Har inte bestämmt vad jag ska ha i den än men kunde inte motstå:)

 


Allmänt · Hus · Pyssel · Tips
Av Kristin Öström - 15 april 2013 13:30

Nu sitter vi ju mest och drömmer hela dagarna hur vi vill ha det i vårat hus och vad vi ska göra där. En sak vi vill göra först är Theodors rum. Vi har nog bestämt vilket rum han ska få men så vill vi gärna göra det riktigt pojkigt.

Jag har suttit och kollat på http://www.tapetvaljaren.se/

jag har hittat några fina tapeter men det är väldigt svårt att bestämma, finns så mycket fint. Tänkte nog ha en fondvägg och då kan det ju vara roligt med nåt väldigt mönstrat eller färgrannt.

Säg gärna vad ni tycker! Jag tycker nog bäst om den med robotar:)

               

Av Kristin Öström - 10 april 2013 20:21

Vi har köpt hus! Det var inget som vi hade planerat just nu, vi har ju nyss flyttat och har väl inge bråttom härifrån. Men hus har vi ju alltid drömt om och nu när vi spontant gick och kollade på det här huset så var det nåt som fastnade, sen när vi fick det till ett mycket bra pris så blev det ännu bättre. Man ska nog inte planera så mycket utan låta det hända bara.

Vi får inte nycklarna förrän den 1a juli så det är lång väntan nu på att få flytta in, men den som väntar på något gott......Och mycket planering och fundering hinner vi ju med :P

Det känns jättekonstigt att vi skrivit på papper och betalat handpenningen men vi bor fortfarande kvar här. En konstig känsla, det blir nog inte riktigt verkligt förrän vi får nycklarna:)

Bjuder på några bilder från mäklarn.

     


Av Kristin Öström - 3 april 2013 20:52

På påskdagen så hade vi middag här hemma för mina föräldrar, syskon och Mickes föräldrar. Först tänkte jag inte ha så påskig mat utan tänkte göra nåt helt annan. Men ändå slutade det i påskmat ändå.

Men det blev väldigt gott och mycket lyckat!

Till fördrink så blev det mousserande och färskpressad apelsin och till dom alkoholfria hade jag cider och apelsin istället.

Buffen bestod av påskskinka, omelettrullar med rökt lax, potatisgratäng, foccacia och en stor sallad.

Och till efterrätt blev det stekta äpplen med vaniljsås och havrecrisp.

     


Sen hade jag ju försökt få till nån dukning också. Tyckte det blev ganska påskigt och fint.

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards