Kristins design

Alla inlägg under februari 2012

Av Kristin Öström - 22 februari 2012 13:25

Nu har jag kommit in i en syperiod, Har börjat sy några dregglisar och haklappar åt Theodor. Väldigt enkla modeller, dregglisarna tror jag tar 10 min att göra.  Blir ju inte så proffsigt gjort men dom ska ju ändå bli nerdregglade.

 

Haklapparna har jag gjort av en frottehandduk och bara satt kantband på:) Gjorda efter en haklapp jag gjorde på slöjden på mellanstadiet. Kom sen på att vit frotte kanske inte är den bästa då Theo äter mycket morotspure och dom fläckarna är svåra att få bort. Men det är ju bara att slänga sen då:) Av den med grönt kantband har jag gjort två stycken men den ena är redan i tvätten.

 

Sen har jag tagit fram alla mina stuvbitar, filtbitar och band och börja pyssla ihop små leksaker.

Har sytt lite fler grejer också men tänker inte visa alla på en gång så det får ni se efter helgen.

 

Jag har sån tur som har en sån snäll son som sitter bredvid mig i barnstolen och leker med sina leksaker så jag kan sitta och sy en stund. Världens snällaste!

Av Kristin Öström - 17 februari 2012 15:37

Just nu har jag inga stora projekt på gång men lite pyssel varje dag blir det iallafall. Vårkänslorna börjar ju komma nu när solen tittar fram mer och mer och faktiskt värmer litegrann.

Dessa tulpaner fick jag på alla hjärtans dag och dom är ju helt fantastiskt fina:)

Funderingar på vad jag ska odla i sommar och vad vi ska ha för projekt i billsta prata vi om nu.

 

Inlagda päron gjorde jag härromdagen, har inte smakat dom än men vi får se om det blir i helgen.

 

Min graviddagbok är färdig också, den avslutades med lite bilder från förlossningen och min förlossningsberättelse. Känns riktigt kul att ha gjort den nu, hoppas man orkar göra en likadan om det blir nå fler barn.

   

Sen har jag även börjar sticka, har inte fastnat för det än men det är nog för att jag inte har haft riktigt tid heller, men nog ser det ganska bra ut. Tycker bäst om att sticka med tjockt garn och stora stickor, då blir det ju nåt på en gång:)

 

Det blev en riktig pysseluppdatering, bjuder till sist på en bild på min lilla buskille:

    

Av Kristin Öström - 10 februari 2012 11:09

Förra fredagen så fick jag för mig att göra efterätt. Så hade jag hittat två roliga recept på internet som jag tänkte prova.

Det blev då alltså, kiwiklubbor doppade i choklad, glassbollar doppade i choklad och en egenpåhittad cornflakeskaka.

Här är recepten på kiwiklubborna:

http://www.showfoodchef.com/2010/09/chocolate-kiwi-popsicles-simple.html

och glassbollarna:

http://www.showfoodchef.com/2010/07/ice-cream-bon-bons-simple-saturday.html

Dom är på engelska men man förstår väldigt bra utav bilderna.

Det är egentligen bara att smälta choklad med kokosfett (hälften så mycket kokosfett som choklad). Låta det svalna till rumstemperatur. Kiwin ska ha stått i frysen innan en stund så den är kall, och även glassbollarna. Sen är det bara att doppa. Det stelnar på en gång. glassbollarna förvaras i frysen men kiwin kan man ha i kylskåpet.

Jag använde mjölkfri glass nu och det blir precis lika gott, extra fint blev det eftersom jag hade den med tresmak så blev det melerat innuti.


När jag hade gjort dom så fick jag massa choklad över och så hällde jag i massa cornflakes och la upp på bakplåtspapper och på en bricka och lät det stelna i kylen. Lite strössel uppepå blev fint också..

Det blir sååå himla gott, speciellt för dom som älskar choklad som jag:)

   

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards