Kristins design

Alla inlägg under mars 2013

Av Kristin Öström - 30 mars 2013 14:36

Vi är mitt i en härlig påskhelg, vi är ute i solen och njuter hela helgen. Både hoppas på att helgen varar länge och att den går fort. Då det händer mycket till veckan som jag hoppas kan berätta mer om då. I veckan gjorde jag ett påskarmband iallafall, tänkte ha det på middagen ikväll hos svärföräldrarna.

Imorgon ska vi ha middag hos oss och jag har börjat förbereda inför dukning och mat.

Hoppas alla har en kanonbra Påskhelg!


GLAD PÅSK!


 



 

Av Kristin Öström - 25 mars 2013 15:14

Tänkte inte skriva så mycket utan lägger upp en rad med bilder från när vi var i fjällen. Mest bilder på Theo men några andra hamnade i bakrunden också :P

                     

Av Kristin Öström - 20 mars 2013 14:37

Snart är det bara en vecka kvar till Påsk. Jag ska pyssla lite år, nu när jag har plats och all möjlighet. Ska bara bestämma mig för vad jag ska göra. I helgen blir det lite påskrisplockning, förhoppningsvis i Billsta. Sen har vi inte så mycket planerat i påskhelgen, så då kan jag ju pyssla också.

Mycket inspiration finns det iallafall:

 

Av Kristin Öström - 13 mars 2013 10:45

Onsdag idag och halva arbetsveckan har snart gått. Både Micke och jag jobbar och Theo är på dagis, det var längesedan vi hade vardag! Vi hade en kanonbra helg i Vemdalen. Ska berätta mer om den senare och visa bilder men har inte hunnit tömt kameran än.

I lördags när det var melodifestivalen så hade jag planerat att vi skulle äta lite frukt med dip till. Och jag måste bara tipsa om den jättegoda dippen jag gjorde! Jag har hittat den på en amerikansk sida och har översatt den.Gjorde även tortillachips som blev supergoda.

Såklart glömde jag fota men lånar bilderna från sidorna.


Fruktdipp:

1pkt creme cheese (jag hade laktosfri men funkar säkert med vilken som helst)

ca 2dl marschmallowfluff

2 dl florsocker


Mjuka upp creme cheesen blanda ner marschmallowfluffet och florsockret. Doppa frukten i den eller ringla över.

Mycket söt och god! Testa!


 

http://www.simplyrealmoms.com/posts/creamy-fruit-dip-recipe/


Sen gjorde jag ju också tolrilla chips oh det var mycket enkelt.


Torillachips med kanel:

vetetortilla

socker ( jag hade glömt socker hemma så jag tog florsocker istället och det gick jättebra)

kanel

flytande smör


Skär tortillan i trianglar och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Pensla på smöret. Strö över socker och kanel.

In i ugnen, jag körde ungefär 175 -200 grader ca 8 -10 min. Man får kolla och se när dom har fin färg.

 

http://thethreadaffect.com/2012/06/30/fruit-salsa-with-baked-cinnamon-chips/


Av Kristin Öström - 5 mars 2013 15:15

På torsdag så åker till vill fjällen över helgen, Vemdalsskalet blir det i år. Lite plattar än i Björnrike som vi åkte till förra året. Nu när vi har en lite kille som tycker det är skittråkigt att sitta i vagnen hela tiden så kändes det bättre. Det ser ljust ut inför helgen, Theo äter penicillin så nu är han riktigt pigg och vi andra håller oss friska än så länge:) Vädret verkar bli kanon också.


 

Så hem och packa, mycket att tänka på men jätteroligt!

Så här såg det ut förra året, då åkte vi påskhelgen så det var mindre snö, men jag tror vi får det lika soligt och fint nu.

 

Av Kristin Öström - 1 mars 2013 14:30

Och vi är fortfarande sjuka! Efter att ha sett på Sofias Änglar igår på 5:an så känns det fel att klaga på lite förkylningar och feber. Men jag längtar tills vi alla är friska igen, på torsdag åker vi till fjällen så då hoppas jag vi är feberfria iallafall.

Jag tycker inte så mycket om våren. På sommaren vet man ju att det blir sol eller regn. På hösten förväntar man sig inte så mycket värme och fina dagar men blir glatt överraskad när dom kommer. På vintern är man van att det är kallt och trist men vackert när det snöar. Men våren gör en oftast besviken. Ena dagen smälter det och man får vårkänslor, andra dagen snöar det och det pratas om snöstorm. Man vill gärna att våren börjar i februari men man får allt väntat länge innan den kommer, om den ens kommer. Och att vänta tycker ingen om. Men dagarna då solen skiner och man känner hur den börjar värma gör att våren är speciell ändå!

Nu blev med mycket klaga, och det är inte likt mig, men jag ska avsluta med en fin bild på min lilla sjukling som jag saknar:)  

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards