Kristins design

Alla inlägg under november 2013

Av Kristin Öström - 24 november 2013 22:35

I helgen har vi haft sjukstuga hemma men vi har faktiskt tjuvstartat julen lite med att klä våran julbock. Micke gjorde en stomme för nån månad, igår var vi ut till Billsta och hämtade lite granris och så klädde jag den idag. Theo tyckte den var mycket fin och rolig. Så nu är det en månad kvar till Julafton och jag är såå sugen på att börja dekorera hemma men jag ska hålla mig till nästa helg, i veckan blir det till att sy lite på julgardiner och kanske några kuddar. Men det är nära nu!!!

 

Av Kristin Öström - 19 november 2013 14:51

Tiden går fort just nu, över halva november har gått redan. Julen börjar närma sig och det är såå kul. Vi har börjat fundera på julbelysning och gardiner, eftersom vi har lite mer fönster än vanligt som ska bli julfina. Några stjärnor har vi hittat och jag funderar fortfarande på gardiner till vardagsrummet, det blir så dyrt när man ska ha 3 par gardiner och jag hittar inte ens några fina. Dom har jag haft i vardagsrummet tidigare tycker jag så mycket om så det är svårt att hitta några som jag tycker om lika mycket. Jag får fortsätta leta!

Idag bjuder jag på min önskelista för i år:

  


Länkar:

http://www.byggmax.com/se-sv/byggvaror/altan-tradgard/tradgardsmobler/sitt-relaxmobler/6825030/hammock-hillerstorp-dalom#Product_information

http://www.rum21.se/sv/varumarken/house-doctor.html

http://uropenn.se/100000001/R11622-13

http://cdon.se/hemelektronik/canon-lbp7100cn-p23741043

http://www.jotex.se/badd/paslakanset?Nao=60

Av Kristin Öström - 6 november 2013 12:24

I fredags hade vi ju lite halloweenfest. Theo var ett monster efter inspiration från Monsters Inc filmerna vi sett nyss. Så jag sydde ett stort öga och tänder på en tröja och så försökte vi fixa till hans hår lite men det var så långt så det höll inte så länge. Alice var en vampyr och hon hade dukat jättefint.

Jag hade ju mitt spindelnät på mig och målade spindlar på halsen och ansiktet men såklart hamnade jag inte på bild.

    

Jag gjorde en efterrätt, den blev jättegod men väldigt söt.

Understa lagret är saffranspannacotta, mitten är vaniljpannacotta med svart karamellfärg och översta lagret är jordgubbsgele.

Inspirationen har jag fått från bloggen Sockerrus

   

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards