Kristins design

Alla inlägg under november 2012

Av Kristin Öström - 29 november 2012 12:53

Ibland är det roligt att hitta gamla saker som inte används eller inte funkar längre och göra något annat av dom. Det stora hjärtat i det här halsbandet är ett gammalt örhänge, jag kommer ihåg att jag bara hann använda dom en gång för sen tappade jag bort det ena örhänget. Men av nån anledning fick den andra vara kvar, och det var flera år sedan jag använde örhängen sist.

Så då tänkte jag att det kunde bli ett fint halsband.

 

Av Kristin Öström - 26 november 2012 19:47

Nu har vi börjat på den första adventsveckan, nu är det ju tänkt att man får börja ta fram adventsljustakar, sätta upp julgardiner och börja pynta. Jag brukar vara den som planerar och längtar nån månad innan men i år kom inspirationen och lusten först nu i helgen som var. Då blev jag jättesugen på att ta fram julpyntslådorna. Men det är nog för att jag fortfarande hoppats på att vi ska vara på väg och flyttat nu. Men det verkar inte bli nån flytt innan första januari så det blir en till jul här.

Så `julinspirationsklippboken` tog jag ner från vinden i helgen och idag har jag suttit och funderat hur jag ska ha det i år.

Men imorgon ska vi ha visning på lägenheten igen och innan dess tar jag inte fram nåt, men på onsdag tar jag nog ner stjärnorna och kollar lampor och börjar stryka gardiner:)

Imorgonkväll blir det även julpysselkväll på  jobbet så då tjuvstartar jag lite. Vi ska pyssla med julkulor och dekorera dom, Så det blir himla skoj:)

Lite inspiration inför imorgon behöver vi!

 

Av Kristin Öström - 16 november 2012 23:02

Kristins design! Det nya lite vuxnare namnet på min blogg. Lite seriösare känner jag att jag vill bli i min smyckestillverkning så därför kände jag också att ny bloggdesign är lika med nystart.

Det är en dröm att kunna sälja något som jag tillverkat och smycken är något jag tycker är jätteroligt och känner mig ganska duktig på (om jag får säga det själv).

Jag har inte funderat ut allt än men just nu blir det enkelt här på bloggen.

Priserna jag kommer att ta just nu är:

Halsband 100 kr

Armband 60 kr

Örhängen 30 kr


Så är ni intresserade, kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com

Smycken som finns att köpa kommer att finnas under kategorin "Kristins Design"

Smyckena från det här tidigare inlägget är också till salu

Så därför kommer det en hel rad med bilder på smycken nu:

       

Halsbandet med Ugglan är sålt, men kan göras fler av:)

   

Armbandet ovan är såld.

Av Kristin Öström - 12 november 2012 22:06

Jag älskar att äta frukost, speciellt ikväll längtar jag extra mycket till frukosten imorgon.

Flera gånger har jag provat på att göra egen Granola /Musli och nu har jag nog kommit hur jag tycker om den bäst. Jag har kollat på många recept och utifrån dom provat mig fram. Så jag bjuder på receptet här:

Kristins Granola

6 dl havregryn

1,5 dl vetekli

2 dl kokos

1,5 dl vatten

1 dl sirap

1 msk kanel

2 msk olja

mandel

russin, torkad äpple, aprikoser

Blanda havregryn, vetekli och kokos i en stor bunke. Rör ihop vatten, sirap, olja och kanel. Häll i vätskan i det torra och blanda runt ordentligt. Här man man blanda i mandel som jag brukar ha men man kan ju även ha andra sorts nötter eller frön.

Bred ut på en stor plåt och in i ugnen. 150 -175 grader beroende på ugn och i 25 -30 minuter.

Blanda gärna runt lite under tiden det är i ugnen så allt bli jämnt. När det känns färdigt ta ut plåten och blanda ner russin, aprikoser och torkade äpple. Här kan man ju också väjla vad för torkad frukt/ bär man vill.

Låt allt svalna och häll upp en fin glasburk:)

 

Av Kristin Öström - 11 november 2012 23:17

En riktigt lång men bra söndag har det varit idag! Dagen började halv sju då Theo tyckte det var morgon, sen har vi hunnit med fika på sängen för pappa Micke, lunch hos min pappa och fika hos svärfar. Theo har fått lekt så mycket idags så  han somnade väldigt gott:)

Det känns som vi just nu bara väntar på att få våran lägenhet såld så vi kan flytta nån gång. Och det kliar i mina fingrar att få börja packa ner vårat hem i lådor.

Ikväll har vi inte gjort många knop, jag har märkt lite av Theos kläder eftersom han börar dagis på tisdag:) Sen satt jag och lekte lite i photoshop men våra bröllopsbilder.

 

Det här är bilder som snälla  Håkan Hansson tagit, en gäst på vårat bröllop:)

 


Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards