Kristins design

Alla inlägg under juni 2011

Av Kristin Öström - 26 juni 2011 19:48

Som utlovat så kommer här en bild på dukningen jag gjorde nu på midsommarafton. Jag köpte några nya lerkrukor och så tog jag några gamla. Eftersom det är hål i botten så satt jag plastmuggar i dom och fyllde dom med blommor. Ett litet fint snöre knöt jag runt också:) Jättefint tycker jag det blev!     En bild på midsommarstången får ni också:)  

Av Kristin Öström - 22 juni 2011 09:18

Snart är det ju Midsommar och ikväll åker jag till stugan där midsommar skall firas. Där firas den väldigt traditionsenligt. Så varje år brukar jag ha uppiften att duka fint på matbordet. Såklart blir det med alla blommor som blommar nu på ängarna. Det är alltid lika kul, man tar vad man har i skåpen eller hittar i naturen så blir det alltid bra. I år har jag några planer på hur det ska se ut men det får ni se efter helgen:)

Jag hittade några bilder från tidigare år:

         

Av Kristin Öström - 16 juni 2011 22:07

För snart två veckor sedan var vi på dop och såklart måste jag göra ett kort.

Det blev ett i form av en dopklänning.

     

Av Kristin Öström - 12 juni 2011 22:46

I fredags var vi i Billsta hela dagen, såklart måste micke snickra lite mer till mig, jag har provat att sätta potatis i hinkar i år och då tyckte jag det skulle vara fint att ha en liten potatistrapp att ställa hinkarna på.  Det blev även brytbönor i en balkonglåda som ska få klättra på altanen.

Sen sådde jag i den ena odlingslådan också. Palsternacka, Morot, Mangold, Rödbeta och Sallat.        Micke började även att slipa på barnstolen men det är mycket att slipa för att få bort den gröna färgen så det tar lite tid. Men nu skulle jag behöva lite tips på hur jag ska måla stolen. Den blir vit iallafall men nåt mer på den skulle vara roligt.

 

Av Kristin Öström - 9 juni 2011 22:10

Nu var det ett tag sen jag skrev men vi har inte varit hemma. I söndags åkte vi till Stockholm och kom hem idag. Vi hälsade på Mickes syster med familj.

Vi har firat nationaldagen i stockholm city med alla andra, shoppat, badat på sydpoolen och bara njutit av det underbara vädret.

Jag hann träffa min kära tremänning Nina en dag också, vi shoppade, åt glass och avslutade dagen med grillning i en park.

Jag bjuder på några bilder.

Senare i helgen kommer det bilder från stugan för då ska jag börja så och plantera i lådorna.

                 

Av Kristin Öström - 3 juni 2011 19:25

Jag har sån tur! Jag har en alldeles egen snickare som fixar till mig! Igår byggdes en till odlingslåda, den blev bamsestor! Det är tänkt att en till ska byggas längre bort i slänten men det blir när pengarna tillåter det:) Jättefin vart det, och det enda jag har gjort är att säga hur den ska se ut:)

        

            

Som ni ser så går jag mest omkring och är tjock:)

  

Idag så jobbade jag och då var Micke själv i stugan, och sen när jag kom dit ut så hade han byggt en arbetsbänk till mig som jag hade önskat mig:)

Jättefin blev den:)

 

Av Kristin Öström - 1 juni 2011 10:59

Snart är det dags för studenten, Så jag tänkte visa ett pyssel jag gjorde för några år sedan när flera av mina kompisar tog studenten:)

Det är blommor från en bukett köpt på dollarstores som jag tog loss, limmade på en studenthatt och gul/blått band på. Mycket enkelt och fint:)

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards