Kristins design

Alla inlägg under april 2015

Av Kristin Öström - 27 april 2015 19:21

Jaha då har vi klarat av ännu en måndag, en riktigt seg och kall måndag, men det känns ändå bra eftersom det är kortvecka. Helgen var bra även fast det var lite dåligt väder, jag fick några fönster putsade och bytte gardiner i köket och vardagsrummet. Micke var riktigt produktiv och byggde en liten pergola eller vad man ska kalla det. En portal in till köksträdgården, där vi ska ha klätterväxter. Jag har satt en kaprifol på ena sidan och sp ska vi försöka flytta en annan som växer på ena husväggen. Jag tycker den blev jättefin!

   

På söndag eftermiddag kom ju solen fram då blev det riktigt härligt, så vi passade på att vara ute och gunga och sparka lite boll.

   

Theo och jag plockade lite blommor, hans blev så korta så han gjorde ett jättefint arrangeman i en skål:)

       

Av Kristin Öström - 24 april 2015 16:03

Det här håller jag på med just nu, jag fick boken av Micke i påskpresent. Det är riktigt avkopplande att bara sitta och färgglägga.

                   

Av Kristin Öström - 22 april 2015 12:14

Glasspinnar är roligt att pyssla med, jag köpte ett storpack på Panduro och dom har vi pyssla endel med. Jag tänkte visa nu några ramar vi gjorde av dom. Theo valde kort och jag valde två, så limmade vi ihop pinnarna till en ram. Sen målade vi dom och när dom torkat så limmade vi fast bilderna.

Jag tycker dom blev superfina :)

                 

Av Kristin Öström - 19 april 2015 22:00

Det var himla synd att det blåste så himla mycket idag, för när det för en stund var stilla och solen sken var det jätteskönt och man kände vårsolen värmde. På förmiddagen var jag ut och fotade lite vårtecken på gården, det är tur att blåsten inte syns på bilderna för det ser då vårigt och varmt ut.

I vardagsrummet har jag mitt växthus där jag sått tomat och gurka:)

   

                               

Av Kristin Öström - 13 april 2015 20:10

En kväll förra veckan så tjatade Theo om att han ville bygga en till kulbana. Jag tyckte inte det kändes så roligt att göra en till likadan. Så vi funderade en stund och så kom jag på en ide som jag sett på Pinterest. Jag delade rörisolering på mitten och  så försökte vi få till en bana. Den blev inte superbra, jag måste fundera och finslipa lite på hur den kan bli bättre men Theo blev nöjd iallfall.

               

Såklar tmåste han prova med de minsta bilarna han hittade också.

 

Av Kristin Öström - 11 april 2015 20:54

Theo har blivit så duktig på att pyssla. Sist när han var sjuk och vi var hemma så började jag rensa och städa i pysselrummet. Då hittade han en lurvig tygbit som han började leka med, senare hittade jag honom vid skrivbordet tejpandes. När han var klar så hade han gjort en svans! Så stolt jag blev när han kommit på och tejpat ihop den alldeles själv!

         


Av Kristin Öström - 8 april 2015 20:31

Den här veckan går fort, det är redan onsdag. Skönt med snart helg igen.

Jag tänkte visa påskäggen som Theo fixade och gav bort i helgen. Jag förberedde och målade dom vita. Sen målade han dom med olika färger, en del av det stora påskägget fick jag måla. Vi lät dom torka och så var vi på affären och köpte lite godis att lägga i dom. Theo plockade och fixade med godisarna i äggen. Sen valde han snöre som vi knöt ihop dom med, han klippte ut papper som vi vikte och skrev och ritade på. Jätteduktig var han och gjorde det mesta själv.

                       

Av Kristin Öström - 6 april 2015 21:15

Nu är snart påskhelgen snart slut och den har varit jättehärligt.

I torsdags så klädde vi ut oss och Theo var en "påskgubbe"

 

I fredags åkte Theo och jag ut till Lövvik med mina föräldrar och brorsan. Vädret var väldigt upp och ner då vi hade både regn, hagel, snö och sol. Men vi hade mysigt ändå. Igår kom vi hem och då var vi till Svärföräldrarna på middag och Theo sov där. Idag var vi pysslat på både inne och ute och haft både mina föräldrar och svärföräldrarna på fika. Mysigt med familjen en sådan här helg.

Theo tyckte såklart det var roligt att gå på isen i Lövvik.

     

Såklart kom påskharen förbi där ute i lördags och jag hade målat två påskägg. Ett till Theo och ett till Micke. Jag tror ni kan gissa vem som fick vilket.

               

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards