Kristins design

Alla inlägg under oktober 2012

Av Kristin Öström - 31 oktober 2012 14:30

Som jag skrev igår så ska vi ju flytta till en fyra och vi då kommer att få ett pyssel/arbetsrum. Förmodligen kommer det att bli ett långt skrivbord efter ena väggen som Micke och jag får dela, min del blir såklart länge. Men eftersom vi inte har överdrivet mycket plats så är smart förvaring mycket viktigt, det finns jättemycket inspiration på internet så nu ska jag bara fundera vad som passar mig bäst och i rummet.

En dröm har alltid varit att ha en apotekarbänk men det känns som nåt högt skåp skulle funka bättre nu, vi får se hur det blir.

Litet inspirationskollage:

 

Av Kristin Öström - 30 oktober 2012 13:26

Nu så ligger våran lägenhet ute för försäljning, vi har börjat känna att vi bor väldigt trångt, Theo blir ju bara större och vi vet inte hur lång tid det tar innan vi hittar "vårat" hus. Så vi ska flytta till en hyresrätt, en 4a. Förhoppningsvis kan vi flytta innan jul men vi hoppas inte för mycket:)

Men det betyder ju att Theodor kommer få ett eget rum så nu har jag  frågat Theo och knåpat ihop en liten önskelista, det är ju mindre än två månader kvar till jul så nu får man börja önska sig.

Han rum ska få temat djungel eftersom han älskar alla djur och det har vi redan börjat på med dom grejer han har hemma nu:)

Det mesta har jag hittar på lekmer.se och Ikea.se.

 


Eftersom vi ska flytta till en fyra så blir det ju ett pyssel/arbetsrum också, så nu håller vi på och planerar hur vi ska göra med skrivbord och förvaring:) det är mycket roligt och jag får så många ideer!


(ps. Önskelistan är riktad till Theos pappa, mormor och farmor) :P

Av Kristin Öström - 18 oktober 2012 14:11

Vill tipsa om en jättebra butik på nätet där jag har börjat beställa allt mitt pyssel till smyckestillverkningen. Dom har mycket roligt, och än så länge har jag inte saknat nåt dom inte har. Bra priser och billig frakt, sen skickar dom det jättefort också:)

www.lillaparlan.se

 

Snart kommer det nya bilder på dom senaste smyckena jag gjort:)

Av Kristin Öström - 14 oktober 2012 19:56

Som jag skrev tidigare så var jag på gång med smyckestillverkning, jag har beställt lite nya grejer och har samlat på mig massor med inspiration. Så några kvällar den här veckan har jag suttit och pysslat. Endel är jag nöjd med och andra mindre nöjd med. Jag måste såklart komplettera lite mer, för jag har kommit på nya ideer.

Idag har även Micke och jag haft lite fotostudio här hemma, det är ju sååå roligt när det blir fina bilder också, så nu kommer det en hel radda med bilder:

Det blåa ovan är såldt.

     

Armbandet ovan är såld.

       Armbandet ovan är såld.

        

Säg gärna till om det är nåt ni skulle vilja ha:)

Av Kristin Öström - 10 oktober 2012 10:36

Dagarna bara går och mycket man vill göra hinner man inte med:-) i helgen var vi i Kramfors på 1årskalas på lördagen och söndagen tog vi en tripp till Umeå för att träffa familjen Pettersson/Granbergs. Lilla Sanna är bara 4 veckor så det var första gången vi träffade henne:-) jättetrevlig helg var det men den gick alldeles för fort! Nu är det redan onsdag och halva arbetsveckan har redan gått. Pysselsugen är ja varenda dag men tiden och orken räcker inte till just nu:-)nu jag har beställt lite nytt till så jag kan börja göra lite smycken igen så förhoppningsvis blir det tid för det snart! Idag blir det faktiskt lite målande:-)

Av Kristin Öström - 4 oktober 2012 12:30

Idag är det kanelbullens dag och såklart har jag bakat. Jag har tagit med mig en påse till jobbet vi ska smaska på i eftermiddag:) Receptet är samma som jag lagt ut här tidigare: http://kristins.bloggplatsen.se/2011/01/26/4456848-vaniljbullar/

Jag gjorde en dubbel sats och gjorde hälften vaniljbullar och hälften kanelbullar. Dom blev kanonbra:)

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards