Kristins design

Alla inlägg under september 2012

Av Kristin Öström - 29 september 2012 21:39

Jag kommer inte ihåg om jag berättat om vår gästbok på bröllopet, men här är iallafall resultatet. Vi köpte en ram på Ikea med bred passpartout och tog bort glaset så fick gästerna skriva på den. Det blev verkligen kanonbra<3

Av Kristin Öström - 28 september 2012 13:31

Nu är äntligen alla tackkort färdiga och skickade, blev mycket nöjd med dom!

 

 

Sen gjorde jag också två minialbum till mina föräldrar och mickes föräldrar som ett extra tack!

   

Av Kristin Öström - 24 september 2012 14:00

Idag är det precis 3 månader kvar till jul!  För nåt år sedan vid den här tiden brukade jag längta såå till att få börja med allt som hör julen till. Nu känner jag att det kan vänta ett tag till. Igår började jag göra lite höstfint hemma ,med gardiner och mer ljus. Och idag ska jag fortsätta med det:)

Pysslat har jag faktiskt gjort endel på sista tiden även fast det inte synts här, men alla tackkort är nu klara och endel är skickade. Vårat bröllopsalbum är nästan helt klart också, så jag ska visa lite bilder här snart på det. 


Börja planera julpyssel kan man iallafall göra:)

 

Av Kristin Öström - 18 september 2012 13:45

Efter Theodors födelsedag så har han nu väldigt mycket leksaker och prylar, så nu börjar vi känna väldigt stort behov av ett hus! Vi har alltid velat ha hus men nu behöver vi verkligen det för platsen skull!

Jag sitter och drömmer om när Theo får eget rum och jag får fixa fin åt honom. Finns så mycket roliga ideer:)

Mycket pysselinspiration får jag!

 

Av Kristin Öström - 14 september 2012 15:00

Lovade ju att visa lite bilder från Theos födelsedag också:)

Här är det presentöppning på morgonen efter frukost.

 

Theos egna mjölkfria tårta.

 

Han tyckte den var mycket god, speciellt blåbären ovanpå:)

 

Tårtan till oss vuxna:)

 

Theo och Märta leker med ballongerna, bredvid sitter nya nallen Theo fick av moster Ellinor.

 

Presentöppning

 

Av Kristin Öström - 13 september 2012 21:35

Jag lovad ju att jag skulle visa det fina huset vi gjorde till Theodor förra veckan.

Nu har vi även täckt taket med tapet.

Theo vill gärna inte gå in dit själv men går någon av oss in följer han jättegärna med:)

Den ska få stå några dagar till sen åker den nog i containern.

       

Av Kristin Öström - 9 september 2012 20:10

Idag är det Theodors stora dag! 1 års dagen! Tänk vad tiden går fort, det känns som igår när jag skrev här att han kommit:)

Dagen började med presentöppning i pyjamas, lite lek med nya grejerna, sen bada och prova nya badrocken. Kl 13 kom alla gästerna med massor av presenter och uppmärksamhet:) Theo lev alldeles snurrig ibland för han visste inte vilka grejer han skulle leka med eller vem han skulle gå till.
Jag bakade en egen liten mjölkfri tårta till Theo, han smakade och tyckte den var ganska god men ville inte ha så mycket, hade inte riktigt tid att sitta still.

När alla gäster gått blev det att gå och sova en stund och det gjorde vi alla tre. Jobbigt att ha barnkalas.

Till middag åt vi falukorv och makaroner, en stor favorit hos Theo, sen blev det mer lek med nya grejerna och nu sover han gott för kvällen:)

Han har verkligen haft en kanonbra dag!

För nån dag sen gjorde jag dom  här med digital scrapbooking, nån annan dag får ni se bilder från dagen:)     

Av Kristin Öström - 6 september 2012 14:45

I flera dagar har jag nu försökt bakat till Theos födelsedag på söndag. Men det blir bara katastrof hela tiden! jag har bara fått till några små stackars kakor,Sockerkakan jag gjorde igår blev bränd utanpå och deg innuti. Försökte mig på blåbärsbullar i förrgår också och det blev samma sak. Våran ugn är inte den bästa så jag tror den har mycket med det att göra, för jag följer recepten.

Jag som alltid har älskat och varit ganska duktig på att baka börjar nästan fundera nu på om jag ska köpa fikabröd till kalaset, hoppas det går över:)

Tänk om man kunde få till så här fina kakor och cupcakes.

 

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards