Kristins design

Alla inlägg under december 2012

Av Kristin Öström - 29 december 2012 18:20

Dagarna går alldeles för fort just nu, ledigheten är inne på sista halvan och vi har såå mycket mer att göra. Och såklart har jag blivit hängig idag, hoppas inte det håller i sig för det har jag inte tid med, mindre än en vecka tills jag fyller år också, så jag måste börja fundera på vad jag ska baka för något:)

Ska visa pepparkakshusen vi gjorde till julbordet. En till varje.

 

Och såklart en bild på min snygga kille på julafton!

 

Av Kristin Öström - 24 december 2012 09:15

     

Av Kristin Öström - 23 december 2012 09:56

Lite sent kanske att visa mina julsmycken nu en dag innan julafton, men bättre sent än aldrig som man brukar säga:)

Har inte hunnit pyssla så mycket på sistonde så det blev några bara, det röda tänkte jag nog ha på julafton:)

         

Av Kristin Öström - 21 december 2012 11:51

Nu var det ett tag sedan, men som ni förstår så har vi haft fullt upp:) I fredags hämtade vi nycklarna till nya lägenheten och Micke började flytta, sen på lördagen fick vi mycket hjälp och flyttade det mesta från lägenheten. Så första natten vi sov där var lördag till söndag:) Och gud vad mycket plats vi har nu!! det har ekat några dagar hemma nu innan vi har fått upp alla gardiner och möbler men nu börjar det ordna till sig:) jag har inga bilder än utan det kommer senare:)

Och snart är det julafton också! Mycket som vill hinnas med! Jag har bakat lite julgodis i veckan iallafall, knäck, pepparkakstryffel och polkagrishjärtan.

Jätteroligt att göra dom, en rolig present också. Man tar bara två polkagrisstänger, lägger dom som ett hjärta, smälter choklad och häller i. Sen kan man ju dekorera med vad som helst. Jag har strössel och krossade smarties.  

En bild på min söta Theodor som sitter och läser i en av mina pysselböcker han har hittat i nån flyttlåda:)

 

Av Kristin Öström - 12 december 2012 13:29

Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi hämtar nycklarna till lägenheten! Denna vecka har endast bestått av packning och planerande. På dagarna när jag inte kan packa nåt så sitter jag och funderar hur vi ska ha det i vårt nya hem. Blir så sugen på att ändra allt! Lite kommer nog förändras iallafall, nya gardiner och sånt är ju roligt att ändra.

På Ikea har dom faktiskt mycket fint:

 





 

Av Kristin Öström - 9 december 2012 10:05

  Samma dag som vi sålde vår lägenhet så gick våran ugn sönder, Vi fixade snabbt en ny som vi hämtade igår. Så jag blev så sugen på att prova den och har tänkt göra lussebullar hela veckan. Så nu blev det äntligen av. Det blev vanliga lussebullar av halva degen och den andra halvan kavlade jag ut, smörade, sockrade och strödde ut hackad mörk choklad. Och MUMS vad goda dom blev:)


Av Kristin Öström - 8 december 2012 10:06

Nu är vi på gång! På fredag hämtar vi nyckeln och ska flytta!!! Så vi har börjat packa och fixa. Tomtarna och julklapparna trängs med flyttlådorna. Det är roligt men vill bara att det ska bli fredag nån gång så vi kan flytta nån gång. Sådå  har vi 1 vecka på oss att göra fint inför JUL:)

 

Av Kristin Öström - 4 december 2012 14:22

I helgen var vi i Birsta för att shoppa lite julklappar, och vi hittade faktiskt dom flesta. Så lite julklappsinslagning har börjat, Ikea hade många fina julpapper i år, men eftersom jag redan har så många olika lovade jag att inte köpa så många fler i år. Men två stycken blev det. Nåt jag tycker är roligt är att göra egna juletiketter. Dom man köper är så tråkiga och så får man knappt plats att skriva på.

Mycket inspiration finns det:

 


Några enkla jag har gjort i år: Jag tycker det är roligt att träna på att använda kalligrafipennor.

 

Och sist men inte minst, fick precis reda på att VI HAR SÅLT LÄGENHETEN!

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards