Kristins design

Alla inlägg under mars 2015

Av Kristin Öström - 29 mars 2015 22:21

Vi har byggt en kulbana! Theo och jag började med den i fredags då vi målade massor av toalettrullar. Sen på lördag så hade dom ju torkat så då började vi försöka bygga ihop kulbanan. Det var inte det lättaste men efter lite pusslande så fick vi till det. Jag limmade fast alltihop på en kartong som vi sen ska måla också tänkte jag.

Theo hade jättekul med den länge, jag hade såklart köpt en påse med kulor för jag hade planerat att vi skulle pyssla en kulbana.

             

Av Kristin Öström - 26 mars 2015 22:12

Theo och hans tremänningar är ju så stora nu så jag tänkte det skulle vara roligt att planera någon lek inför fjällen. Så jag hade lite lösa planer hur jag skulle göra. Men väl där så föll bitarna på plats. Jag pysslade några små kompisar av små pringlesrör där jag skar bort endel av locket så dom fick en öppen mun. Och så hade jag med en isbitsform där jag gjorde stora röda isbitar.

I stugan så hade dom en perfekt skattkista som gick att låsa med nyckel.

Så på morgonen gick jag och spred ut isbitarna runt gården. När vi sen kom ut så samlades alla barnen. Jag visade dom kompisarna och sa att dom var jättehungriga. Så vi måste leta efter alla isbitarna och lägga tillbaka dom, så vi kunde öppna lådan under. Där i låg nyckeln till skattkistan och i skattkistan låg askar med russin som dom fick mata kompisarna med (och sig själva). Det verkar som dom tyckte det var roligt, jag tycker iallafall att sånt här är jätteroligt att hitta på.

                       

Av Kristin Öström - 25 mars 2015 21:10

Inför att vi åkte till fjällen så pysslade jag lite enkla aktivitetsleksaker. Den första är gjord av ett pringlesrör, papper och piprensare. Jag gjorde hål i locket med en håltång och ock knöt fast piprensarna med ett band. Enkelt pyssel och barnen tyckte jättemycket om den. Speciellt Sanna som är 2,5 år satt länge och konsentrerat med den. Theo tyckte den var ganska enkel så jag ska nog göra en modell med fler hål.

         


Av Kristin Öström - 23 mars 2015 18:56

Igår kom vi hem efter en hel vecka i Storhogna fjällen. Det har varit en kanonhärlig vecka med halva släkten. Vi har åkt skidor, snowracer och lekt ute. Härligt väder har vi haft nästan varje dag och trötta på kvällarna har vi varit.

Pysslat med barnen och vi gjort och haft för oss lite lekar. Jag ska visa mer bilder här i veckan. Jag blev såklart förkyld sista dagen så nu blir det vila så den går över fort.

               

 

Av Kristin Öström - 12 mars 2015 21:15

Häromdagen gjorde Theo egna pengar, Jag klippte ut lappar och kronor och så satt Theo på spindelmannenklistermärken och ritade lite. Och så laminerade vi dom. Det tyckte Theo var roligast. Sen lekte vi med pengarna. Några plastgrönsaker var riktigt dyra att köpa, inte blev jag mätt heller :P

             

Av Kristin Öström - 10 mars 2015 21:42

Förra veckan så ville Theo pyssla en dinosaurie, så vi sökte på Pinterest och där hittade han den här beskrivningen. Han ville så gärna ha en dinosauriehatt så det var bara att sätta igång. Den var superenkelt och han blev såå cool. Han hade den tillochmed på kalas i lördags.

     

När han kollat i spegeln så tyckte han den var för kort så vi gjorde svansen lite längre.

   

Av Kristin Öström - 8 mars 2015 22:53

Igår var vi på 20 års kalas och idag var det 3 årskalas. Så det blev en riktig kalashelg. Och jag blev himla nöjd med paketen också.

Emma som fyllde 20 fick ett presentkort och jag ville såklart göra någonting roligt. Så jag la kortet i en godispåse med lite godis, och så la vi påsen i en stor låda med ballonger och serpentiner. Utanpå paketet gjorde jag en vimpel med kort på henne.

       

Och Theo gjorde ett litet paljetthjärta och några teckningar till henne också.

   

Villemo som hade 3årskalas idag fick ett paket som jag gjorde till ett hus. Och med ballonger på taket. Blev inte riktigt som tänkt då jag bara hade avlånga ballonger, men det blev roligt ändå:) Och ett kort jag gjorde med luftballonger på.

     

Av Kristin Öström - 6 mars 2015 10:24

Äntligen fredag! Den här veckan har gått fort och det är bra för det betyder att det bara är nästa vecka kvar sen åker vi till fjällen en vecka. Vi har planerat den här veckan så länge så nu vill vi bara åka någon gång. Jag har lite att göra innan dess, har lite planera på pyssel med Theo och hans tremänningar, så det ska bli sååå kul!

Idag är det ju som sagt fredag så vad passar bättre än att visa den fina clownen Theo gjorde för ett tag sedan. Han pekade vart jag skulle limma så gick han lös med delarna.

         

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards