Kristins design

Alla inlägg under augusti 2013

Av Kristin Öström - 20 augusti 2013 20:53

Nu tänkte jag äntligen visa lite bilder på allt vi byggt i sommar i trädgården. Det första var ju sandlådan, den blev kanonbra. Plattorna som är runt har vi grävt upp runt i trädgården där det ska bli odlingslådor, dom ska grävas ner i marken så det blir jäms med gräset, så blir det enklare med gräsklippningen.

   

Sen blev det en gungställning, den har vi köpt men byggt ihop själv, den oranga gungan lämnade husets förra ägare kvar till Theo och han tycker den är skoj för det är en tuta mitt fram.

 

Sommaren stora projekt var en pergola, och det blev riktigt bra. Mycket mysigare att sitta under den än mitt på gräsmattan. Nästa år blir det nog nån slags golv där också, antingen trall eller plattor. Nu har vi även köpt gardiner så det hänger runt hela pergolan.

       

Möblerna här är bara lånade men det är nåt liknande vi vill ha:)

   

Sen blev det lite extra när vi köpte massa jordgubbs och smultronplant.Då gjorde micke en odlingslåda bakom boden.

   

Av Kristin Öström - 19 augusti 2013 20:53

I helgen blev det beskärning av svartvinbärsbuskarna, och när jag klippt av en gren så plockade jag av svartvinbären, så det blev väldigt mycket bär:-) igårkväll fick jag då för mig att göra saft, det blev kanonbra:-) sen gjorde jag en efterrätt också med glass, svartvinbär och lite havrekrisp. Rostat havregryn i smör med socker och kardemumma:-) jättegott!!

Av Kristin Öström - 15 augusti 2013 12:21

Nu har jag tagit hem mitt gamla dockskåp, och det ska bli mitt höstprojekt. Det ska målas, tapetseras och fixas. Lite av dom gamla möblerna ska jag fixa till också.  Theo tycker det är jättespännande i dockskåpet:)

           

Av Kristin Öström - 13 augusti 2013 11:30

Nu är det nära att vi är klara med vardagsrummet, det är dom jäkla fönstren som tar sån tid. Men det blir såå himla bra så det är de värt:) Bilder kommer så fort det är klart.

Så nu börjar vi ju fundera på vad vi ska ge oss på härnäst, och det lutar åt vårat sovrum. Där är det garderober som vi måste göra om för dom är riktigt värdelösa, taket är i lackad furu så det ska vi måla, och sen är det fönstret där ockå. Jag är sugen på att hitta en tapet som vi kan ha i hela rummet, och det lutar åt blått, det är ju inte så stort rum så det är svårt att veta vad för sorts tapet som skulle funka.

Har hittat lite inspirationsbilder, nr 2,3 och 5 tror jag skulle funka i hela rummet. Den sista bilden tyckte jag var en sån fin tapet men den är rosa så då blir det nog stopp från Micke :P


               


Bilderna har jag hittat här:

http://www.nordsjoidedesign.se/se/PRODUKTER/Tapeter/Borastapeter-597.html

http://www.homepoint.se/index.php?option=com_content&task=view&id=695

http://www.skonahem.com/inspiration

Av Kristin Öström - 9 augusti 2013 07:42

Idag är ju då sista lediga vardagen för den här sommaren, nu är det bara helgen kvar sen på måndag är det tillbaka till vardagen igen:) Den här sommaren har varit den bästa sommaren någonsin, jag har varit ledig i 8 veckor och sist jag var det över en sommar var på sommarlovet när man gick i skolan. Vi har flyttat till vårat hus och det känns helt fantastiskt! Det har ju varit en riktig kanon sommar om man tänker på vädret så det gör ju att vi har kunnat njuta riktigt mycket av att bo i hus. Kunna vara ute på gården, Theo får springa omkring naken och bada, leka i sandlådan och bara ha möjligheten att gå ut när som helst. Vi har byggt en pergola, sandlåda, gungställning och en odlingslåda för jorgubbar och smultron, fler ska det bli också, vi måste bara ta upp potatisen först:) Inne i huset har vi gjort om Theos rum som jag har visat. Men nu har vi även målat i vardagsrummet också, köpt ny soffa, soffbord och tvbänk. Det är fönstren vi håller på och målar nu så när det är klart ska jag visa bilder på det också.

Vi har även hunnit haft semester med en tur till stockholm och Furuvik. Vi har hunnit njuta några dagar i Lövvik och hittat på lite olika utflykter. Så den här sommaren har verkligen innehållit allt, den är ju inte riktigt slut än så den kommer även innehålla jobb och förhoppningsvis några härliga helger innan hösten är här och vi kan börja mysa inne.

Bjuder på ett litet sommarbildspel:

             

Av Kristin Öström - 1 augusti 2013 22:45

I brist på tid att sitta vid datorn och prioteringar på annat som målning, Theodor, njuta av sista ledigheten och mycket mer. Så blir det lite bilder från våran trädgård tagna den 18 juni:)

               

Presentation


Kristin Öström
Pysslar med min 4årige son. Älskar att testa ny olika hantverk, fixa i trädgården och i vårat hus. Bakar ibland och försöker alltid ta fina foton.

Kontakta mig på ostrom.kristin@gmail.com
Follow Me on Pinterest

Populära inlägg

 

  

 

   

   

 

  

 

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv


Skapa flashcards